۱۰ درصد از روستا‌های قزوین خارج از پوشش شرکت آبفا قرار دارد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: ۱۰ درصد روستا‌های این استان خارج از پوشش این شرکت قرار دارد و در ایام گرم سال با بیشترین چالش‌های آبی مواجه می‌شود.

داراب بیرنوندی گفت: یکی از مشکلی که در سطح روستا‌ها داریم، نبود پوشش شرکت آب و فاضلاب بر روی ۱۰ درصد از روستا‌های استان قزوین است که اکثر آن در آوج و الموت و مناطق دوردست قرار دارند.

وی با بیان اینکه جمعیت روستایی استان قزوین ۳۲۰ هزار نفر است، گفت: ۹۰ درصد روستا‌های استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند و با نصب کنتور نصب هرساله در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود رفاهیات آن‌ها هزینه می‌کنیم.

نصب کنتور باعث می‌شود که توزیع عادلانه شبکه آبرسانی تا دورترین نقطه استان محقق شود، اما نبود پوشش شرکت در این روستا‌ها سبب می‌شود که این افراد بیش از سایر روستاییان با مشکلات آبی مواجه شوند.

این مسؤول میزان اتلاف وقت و هزینه برای خدمات رسانی آب شرب به روستا‌های خارج از پوشش شرکت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: از دهیاران و فرمانداران استان قزوین خواهشمنیدم که برای تشویق و هدایت این جمعیت از روستاییان در راستای قرار گرفتن تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب اقدام کنند.

اگرچه بر اساس وظایف ذاتی شرکت، خدمات رسانی به تمامی شهروندان استان قزوین در دستور کار قرار دارد، اما به طور حتم با پوشش شبکه آبرسانی در روستا‌ها این خدمت‌ها هرچه بهتر و آسان‌تر اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.