واحدهای اقامتی قانونی مشهد برای اسکان زائران کافی نیست

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی از کمبود واحدهای اقامتی قانونی مشهد برای اسکان زائران خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد گفت: واحد‌های اقامتی مجاز و قانونی در شهرستان مشهد به هیچ وجه برای اسکان زائران در مقاطع خاص کافی نیست و باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه اقامت به ویژه در محدوده حرم رضوی بیش از پیش بهره برد و ظرفیت‌ها را افزایش داد.

او گفت: خوشبختانه در این زمینه قوانین خوبی تصویب شده است که باید با شناخت موانع و مشکلات اجرایی آنها، افق روشن‌تری برای سرمایه گذاری گشوده شود.

خراسان رضوی هم اکنون با برخورداری از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات اقامتی رتبه نخست کشور در این زمینه را دارد.

او گفت: طی چند سال گذشته اقداماتی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی صورت گرفته و در این قالب واحد‌هایی به نام "خانه مسافر" تعریف شده است تا بتواند در شرایط ویژه در کنار اقامتگاه‌های رسمی قرار گیرد.

معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: به لحاظ پیچیدگی‌های خاص این حوزه واقعیت امر این است که ساماندهی این واحد‌ها مطلوب نبوده و به انسجام، هماهنگی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های مرتبط استان در این زمینه نیاز داریم به ویژه در شرایطی مانند شیوع ویروس کرونا که نظارت بیش از پیش بر این اماکن ضرورت دارد.

گنابادی نژاد گفت: در راستای تقویت فرهنگ مسوولیت‌پذیری، پاسخگویی و نظارت فرآیندی و مستندسازی اقدامات مقرر شده است امسال در قالب" شبکه مسائل زیارت" فرمانداران و روسای ستاد خدمات سفر شهرستان‌ها برای همه رده‌های مرتبط با خدمت رسانی به زائران در حوزه‌های مختلف اقامت، حمل و نقل، بهداشت و درمان و امداد در محور‌های مواصلاتی و شهر‌های مسیر، ابلاغ صادر کنند.

او گفت: در پایان دوره خدمات سفر نوروزی ارزیابی دقیقی از نحوه ارائه خدمات توسط فرمانداران و کمیته ارزیابی ستاد صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.