ارتباط مستقیم افزایش تعرفه گاز با مشکلات هتل‌های مشهد

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مشهد گفت: وضعیت هتل‌های مشهد به اقدامی ضرب الاجلی برای رفع مشکلات خود نیاز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - علی اکبر علیزاده قناد در جلسه دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، گفت: حدود ۶۰درصد اقتصاد استان به صنعت گردشگری و خدمات این حوزه وابسته است، بیش از ۵۰ درصد هتل های کشور در مشهد مستقرند که حدود۹۰ مورد آن ها هم اکنون تعطیل است.

او گفت: رفتن به سوی کاهش مصرف گاز وظیفه همه بوده و تقاضای ما اقدامی ضرب الاجلی برای هتل‌های مشهد است؛ زیرا اگر قرار است قانونی برای این موضوع وضع گردد، قطعا روندی طولانی خواهد داشت.

مرجان شاه ولایتی، مدیرعامل جامعه هتلداران خراسان رضوی نیز گفت: هتلها تعرفه دلاری از مهمانان خود نمی‌گیرند و از مهمان خارجی مانند مهمان ایرانی، هزینه ها را به ریال دریافت می کنند و افزایش سرسام آور هزینه های گاز آن ها را دچار مشکل کرده است.

به گفته او با افزایش ۲۰۰درصدی هزینه های جاری هتل ها، آنها نمی‌توانند افزایش ۳۰درصدی نرخ گاز را بپردازند و لذا با افزایش تعرفه گاز، هتلها به مشکلات زیادی دچار شده اند. از طرفی، اینکه افزایش هزینه گاز را به مهمانان تحمیل کنیم، صحیح نیست و حتی همین راه حل را هم نداریم که این افزایش تعرفه را در هزینه هایمان بگنجانیم.

او گفت: ما در قبوض گاز هتل ها از حداقل ۳ برابر تا حداکثر ۱۳ برابر افزایش نسبت به قبوض گذشته مواجهیم. از طرفی، در قبض هر ماه عددی به عنوان بدهی گذشته اعمال می شود درصورتی که هتل فاقد بدهی است و وقتی نماینده هتل به شرکت گاز مراجعه می کند، می گویند رقم بدهی درج شده به خاطر افزایش تعرفه است؛ حال آنکه این رقم بدهی هر ماه در قبض می آید و هر ماه رقمی مانند ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان به عنوان بدهی گذشته در قبوض برخی هتل ها درج می‌گردد.

شاه ولایتی گفت: وضعیت سختی برای هتل ها ایجاد شده است و مسئولان شرکت گاز حتی حاضر نبوده اند ما را برای برگزاری جلسه و نشستی بپذیرند تا در این باره صحبت کنیم. این هزینه های سنگین درحالی تحمیل می شود که هتل ها در دو سال اخیر و با شیوع بیماری کرونا با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

مدیرعامل جامعه هتلداران خراسان رضوی گفت: قطع گاز در صورت بدهی واحد اقامتی، به دلیل حضور مسافر در اتاق ها، مشکلات و تبعات زیادی برای هتل و حتی شهر به دنبال دارد و درخواست ما این است که راه حلی بیابیم تا بعد از دو سال بحران اقتصادی که هنوز ۲۰ درصد هتلها تعطیل اند، مشکلات این واحدها کاهش یابد. امروز برخی هتل های قدیمی مشهد همچنان تعطیل هستند و شرایط بازگشایی آن ها مهیا نگردیده و با این وضعیت، واحدهایی که فعالند نیز ممکن است بار دیگر به تعطیلی کشیده شوند.

انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.