وزارت خزانه‌داری آمریکا، پوتین، لاوروف و شویگو را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن رئیس‌جمهور روسیه و وزرای امور خارجه و دفاع روسیه را هدف تحریم‌های خود قرار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - با ادامه تحریم‌های غرب علیه مسکو در پسخ به حمله روسیه به اوکراین، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گزارش الجزیره، مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور اروپا نیز با بیان این‌که جریان ارسال مهمات به اوکراین و ارتش آن ادامه دارد، گفت: «ما همچنان به تحریم نخبگان روسیه و مؤسسات مالی آن‌ها ادامه می‌دهیم.»

دستیار رئیس‌جمهور آمریکا در امور اروپا اعلام کرد: «تحریم‌های ما برای آسیب رساندن به اقتصاد روسیه طراحی شده‌اند نه آمریکا. تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه به نفع پوتین است.»

خبرگزاری رویترز هم پیش از این اعلام کرده است، کانادا تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور، و همچنین بلاروس و رهبران آن اعمال خواهد کرد.

کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جامعی را علیه صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعمال خواهد کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «ایالات متحده به متحدان اروپایی در اعمال تحریم‌ها علیه رئیس‌جمهور روسیه و وزیر امور خارجه این کشور می‌پیوندد. تحریم‌ها علیه رئیس‌جمهور روسیه مانع از سفر او به آمریکا می‌شود.»

وزارت خارجه روسیه اما در واکنش به تحریم‌های آمریکا و انگلیس اعلام کرده است: «پوتین و لاوروف هیچ حساب کاربری در انگلیس یا هیچ کشور خارجی دیگری ندارند.»

رئیس‌جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خواستار حمایت بیشتر و میانجی‌گری برای ایجاد آتش‌بس شد.

پس از تماس تلفنی بایدن با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در توییتی نوشت: «من با جو بایدن درباره تحریم‌های سخت‌تر، افزایش کمک‌های دفاعی به اوکراین و ائتلاف ضد جنگ صحبت کردم. من از آمریکا برای حمایت قوی از اوکراین سپاسگزارم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
دوران لشگرکشی و اشغال شهرها و کشورها به پایان رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
مانع ورود کشتی های روسی به دریای مانش شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
رییس شرکت گاز اتم روسیه را تحریم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
اقتصاد روسیه باید فلج شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
وزارت خزانه داری آمریکا = وزارت شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
ما مردم ایران حامی اوکراین هستیم
آخرین اخبار