دومای روسیه: شورای اروپا به روسیه نیازمند است

دومای روسیه نیز با انتقاد از تعلیق عضویت این کشور در شورای اروپا اعلام کردند که نیاز شورای اروپا به روسیه، کمتر از نیاز روسیه به این شورا نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان - در واکنش به تعلیق عضویت روسیه در شورای اروپا، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه در بیانیه‌ای تلگرامی اعلام کرد که روسیه آماده ادامه گفت‌وگو و مشارکت در شورای اروپا اما در شرایطی برابر و مساوی است.

به گزارش اسپوتنیک، اسلوتسکی در بیانیه خود با اعلام این‌که نیاز شورای اروپا به روسیه، کمتر از نیاز روسیه به این شورا نیست، گفت: «در بیانیه شورای اروپا آمده است که عضویت روسیه در شورای اروپا به حالت تعلیق درآمده است، اما این اقدام موقتی است و روسیه همچنان عضو این سازمان است.»

نمایندگان پارلمان روسیه نیز در واکنش به این اقدام شورای اروپا  اعلام کردند که روسیه می‌تواند بدون سازمانی زندگی کند که به طور فزاینده‌ای هویت اروپایی خود را از دست داده و به مکانی برای تکرار پیام‌های واشنگتن تبدیل شده است.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که ساعاتی پیش  در واکنش به اقدام اخیر روسیه و تهاجم نظامی این کشور به اوکراین، لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد کمیته وزرای شورای اروپا تصمیم گرفت عضویت روسیه را در این شورا به حالت تعلیق درآورد.

پوتین حسابی در بانک‌های در اروپا ندارد

از طرفی دیگر نیز اتحادیه اروپا  اعلام کرد که قصد دارد دارایی‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را در تمامی کشور‌های عضو این اتحادیه مسدود کنند.

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های انگلیس اعلام کرد: «پوتین و لاوروف هیچ حساب کاربری در انگلیس یا هیچ کشور خارجی دیگری ندارند.»

بامدادروز پنجشنبه رئیس‌جمهور روسیه دستور حمله علیه اوکراین را به نیرو‌های مسلح این کشور صادر کرد و اعلام کرد که نیرو‌های روس زیرساخت‌های نظامی، امنیتی و دفاعی اوکراین را هدف قرار داده‌اند و قصد غیرنظامی کردن این کشور را دارد. اما تا کنون تعداد زیادی از نظامیان از هر دو طرف و غیرنظامیان در اوکراین جان خود را از دست داده‌اند. نیرو‌های روس تا دروازه‌های کی‌یف رسیده و کشور‌های غربی اوکراین را در برابر روسیه تنها گذاشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
احسنت
آخرین اخبار