ادعای آمریکا: ۸۰ درصد دارایی‌های روسیه مشمول تحریم است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی به توضیح درمورد جزئیات تحریم‌ها علیه روسیه و احتمال عضویت اوکراین در ناتو پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ۱۰ بانک که ۸۰ درصد دارایی‌های روسیه را تشکیل می‌دهند مشمول تحریم هستند.

به گزارش الجزیره، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت در‌های ناتو به روی همه متقاضیان واجد شرایط باز خواهد بود و تصمیم در مورد عضویت آن تنها بر عهده ائتلاف است. وی ادعا کرد تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی پوتین برای کاهش تنش دیده نشده است.

وی گفت اگر پوتین بخواهد به عملیات نظامی روسیه در اوکراین ادامه دهد، تحریم‌ها علیه مسکو افزایش خواهد یافت.

ند پرایس حمله روسیه را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» خواند و گفت این تصمیم منجر به شکست خواهد شد. وی همچنین درمورد پیشنهاد کرملین برای مذاکره با اوکراین مدعی شد مسکو به دنبال تظاهر به دیپلماسی برای به دست آوردن زمان و ادامه تدارکات خود برای تهاجم است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که تهاجم روسیه به اوکراین نباید به ایران چراغ سبز برای تولید سلاح هسته‌ای بدهد.

واکنش وزارت خارجه روسیه به تحریم‌ها

وزارت خارجه روسیه در پاسخ به تحریم‌های انگلیس و اتحادیه اروپا که پوتین و لاوروف را هدف گرفته گفت که این دو شخص هیچ حساب کاربری در انگلیس یا هیچ کشور خارجی دیگری ندارند.

این وزارتخانه همپنین اعلام کرد که کی‌یف از مذاکره با روسیه عقب‌نشینی کرده و پیشنهاد کرد این موضوع به فردا موکول شود.

آمریکا، کانادا، ژاپن و اتحادیه اروپا تاکنون تحریم‌های خود را علیه روسیه اعلام کرده‌اند. این تحریم‌ها بسیاری از بانک‌ها، نخبگان سیاسی و خود پوتین را هدف گرفته‌اند. نفت‌وگاز روسیه و هم‌چنین اتصال آن به سیستم سوئیفت هنوز مورد تحریم قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار