مسیر راه آهن شوش - هفت تپه به زودی افتتاح می‌شود

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: خط آهن شوش - هفت تپه با ۱۶ کیلومتر طول مراحل آخر خود را طی می‌کند و انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده به بهره برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سید میعاد صالحی طی سفر یک روزه خود به استان خوزستان از مراحل پیشرفت چند طرح در دست اجرا در خوزستان بازدید کرد.

او در حاشیه بازدید از روند پیشرفت مسیر خط دوم اندیمشک - اهواز گفت: سعی داریم با برنامه ریزی بخش به بخش این طرح پیش برود تا بتوان سرعت آن را به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش داد و در صورت امکان به بیش از آن نیز رساند.

آقای صالحی می‌گوید: راه آهن هفته تپه - میان آب نیز که حدود ۱۵ کیلومتر است، به دلیل وجود مشکلاتی با پیمانکار (قرارگاه خاتم) با مسائلی مواجه شده است.

به گفته مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران تلاش شده تا این مسئله برطرف و کمک شود با حل و فصل آن تا تیر ماه سال آینده خط دوم این طرح تحویل داده شود.

این مقام مسئول طرح خط آهن شلمچه به بصره را نیز دارای موانع مختلف سیاسی اقتصادی و امنیتی دانست که با توجه به آنکه بخش عمده آن در کشور دیگری اجرایی می‌شود، در پی رفع آن هستند.

او همچنین یادآور شد که طی ۲ ماه اخیر سفر‌های متعددی به کشور عراق برای عملیاتی شدن این طرح صورت پذیرفته و این مسیر دارای اهمیت فراوانی است تا حمل و نقل ریلی و باری در آن توسعه یابد.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: راه آهن ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.