رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

برای مدیریت کشاورزی در حال برنامه ریزی و تغییر الگوی کشت هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا به جای کاشت محصولات آب بر تولیدات کشاورزی کم آب تری کشت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - آقای امیری زاده خشکسالی پارسال و امسال را که در حال شکل گیری است، طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه دانست که تاکنون بارندگی‌ها نیز نسبت به مشابه سال قبل حدود ۱۹ درصد کاهش یافته است.

آقای امیری زاده می‌گوید که بر اثر کاهش بارندگی‌های پارسال نتوانستیم کشت تابستان را به نحو احسن انجام بدهیم و کشت پاییزه نیز امسال تقربیا در برخی حوزه‌ها به ویژه حوزه کرخه که در وضعیت فوق بحرانی قرار دارد با مشکلاتی مواجه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: آمار هواشناسی نیز خیلی خبر‌های خوبی نمی‌دهد و به کشاورزان اطلاع می‌دهیم که اگر بحران ادامه یابد و بارندگی‌های خوبی طی یکی تا ۲ ماه آینده اتفاق نبافتد که آب پشت سد‌ها جمع شود قطعا باید برای کشت محصولات آب بر همچون برنج در سراسر استان ممنوعیت ایجاد شود.

این مقام مسئول متذکر شد که کشاورزان از اکنون در جریان باشند که کشت برنج در فصل آینده تابستان با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

یکی از دلایل مواجه شدن خوزستان با مشکلات آب و تنش‌های آبی استفاده بی رویه و اعمال نشدن مدیریت در حوزه کشاورزی است.

خوزستانی یک از قطب‌های کشاورزی است، اما مدیریت نشدن منابع آبی و کم کاری جهاد کشاورزی به منظور مدرن سازی زراعت در استان باعث ایجاد مشکلات اجتماعی شده که حالا معیشت و امنیت جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.