امکان تامین آب برخی محصولات کشاورزی در فصل تابستان برای خوزستان وجود ندارد

معاون مطالعات منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به کاهش آورد رودخانه‌های خوزستان با شرایط خشکسالی شدید در غالب حوزه‌های آبریز مواجه هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - علی شهبازی می‌گوید: از ابتدای سال آبی جاری تا امروز ورودی سد‌ها مجموعا حدود ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به میانگین بلند مدت ۳۱ درصد کاهش داشته است.

او گفت: به طور نسبی بیشترین کاهش در ورودی‌های سد کرخه بود که به طور میانگین حدود ۵۶ درصد نسبت به میانگین بلند مدت کاهش آورد وجود داشت.

بر اساس اطلاعات سازمان آب و برق خوزستان تاکنون مجموعا حدود ۲۰ درصد ذخیره مفید سد‌ها پر شده.

در بین سد ها، کرخه وضعیت بحرانی تری دارد به شکلی که حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب نسبت به زمان مشابه پارسال کاهش حجم ذخیره مخزن سد اتفاق افتاده.

به گفته آقای شهبازی در زنجیره سد‌های کارون نیز به همین ترتیب حدود یک میلیارد متر مکعب نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حجم ذخیره کمتری وجود دارد که معادل ۴۱ درصد کاهش نسبت به زمان مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

معاون مطالعات منابع آب سازمان آب و برق خوزستان یادآور شد که اطلاعیه‌ای در خصوص امکان تامین نشدن آب کشت‌های پر مصرف به ویژه شلتوک در فصل تابستان به توجه به حجم ذخایر و آورد‌های سد‌ها برای کشاورزان صادر شده.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.