فرانسه، آلمان و اتریش از اتباعشان خواستند اوکراین را ترک کنند

فرانسه، آلمان و اتریش با صدور هشداری از شهروندان خود که در حال حاضر در اوکراین حضور دارند خواستند هرچه سریع‌تر خاک این کشور را ترک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت خارجه آلمان در هشداری که در وب‌سایت خود منتشر شده است، اعلام کرد هشدار‌های مسافرتی به اوکراین صادر شده است و به شهروندان آلمانی توصیه می‌شود که فوراً کشور را ترک کنند.

به گزارش راشاتودی، در همین حال، شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا اعلام کرد که تصمیم دارد تمامی پرواز‌های خود را از ۲۱ تا ۲۸ فوریه به مقصد و از کی یف پایتخت اوکراین به حالت تعلیق درآورد.

از طرفی دیگر نیز وزارت امور خارجه اتریش  و فرانسه به همه شهروندان خود در اوکراین توصیه کرد که این کشور را به جز منطقه غربی آن ترک کنند.

این اقدامات در پی تشدید تنش در شرق اوکراین، به خصوص پس از درگیری نیرو‌های دولتی کی یف و جدایی طلبان در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک صورت میگیرد. در پی انجام فعالیت‌های تحریک آمیز اوکراین در این مناطق، و وقوع چندین انفجار در لوهانسک و دونتسک، روز گذشته جمهوری دونتسک اعلام کرد به دلیل گلوله باران مناطق این جمهوری کودکان، زنان و سالمندان دونتسک به روسیه فرستاده می‌شوند.  

همزمان با ادعای کشور‌های عضو ناتو مبنی بر اینکه روسیه در حال بسیج نیرو‌های خود در نزدیکی مرز با اوکراین، برای حمله به کی یف است، وضعیت در این منطقه رو به وخامت است.

دولت روسیه بار‌ها تاکید کرده است که قصد حمله به اوکراین را ندارد و تاکید کرده است که تمام گزارش‌هایی که از این موضوع صحبت می‌کنند کذب هستند و هدف از این ادعا‌ها تشدید تنش در منطقه و دامن زدن به لفاظی‌های ضد روسیه در آماده‌سازی برای تحریم‌های جدید اقتصادی و توجیه گسترش ناتو به شرق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار