کلنگ‌ طرح گازرسانی به منطقه محروم زیلایی به زمین زده شد

طرح گاز رسانی به منطقه محروم زیلایی شهرستان مارگون با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد که ۲۱ دی ماه به منظور بررسی مشکلات مردم زیلایی به این منطقه سفر کرده بود امروز پنج‌شنبه باز هم به این منطقه سفر کرد.

طرح گاز رسانی بخش زیلایی شهرستان مارگون با حضور نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی همچنین معاون امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی شد.

استاندار گفت: در طرح مهم گازرسانی به زیلایی ۴ هزار و ۴۵۰ خانوار با ۱۷ هزار و ۷۰۰ تن  جمعیت گاز دار می‌شوند.

احمد زاده با بیان اینکه گازرسانی به منطقه زیلایی در دو قسمت اجرا می‌شود گفت: بخشی از آن موشمی، برد پهن و سادات چاهن و بخش دیگر نیز، مورزرد زیلایی، است.

او گفت: تنها در طرح گازرسانی به زیلایی ۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۴۱ روستا و پاره روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود.

استاندار گفت: پیش‌بینی می‌شود طرح مهم گازرسانی به این مناطق، از بخش زیلایی و از طریق استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان لردگان در ۴۰۰ روز انجام و سال آینده بهره برداری شود.

احمدزاده گفت: ۱۸ روستا و پاره روستا در منطقه مور زرد زیلایی است که به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه از طریق شهرستان مارگون گازرسانی می‌ شوند.

افتتاح پایگاه اورژانس موشمی دستاورد سفر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به زیلایی

استاندار در سفر به زیلایی پایگاه اورژانس ۱۱۵ و درمانگاه موشمی سفلی که از مطالبات مردم در سفر گذشته بود را با اعتبار ۸۳۰ میلیون تومان افتتاح کرد.

احمد زاده گفت: مرکز درمانی برای موشمی فوق‌العاده حائز اهمیت و مهم است چرا که مردم برای بهره‌مندی از خدمات درمانی مسیر زیادی را تا مرکز استان و حتی شهرستان مارگون طی می‌کردند.

استاندار ضمن قدردانی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از رئیس دانشگاه خواست سایر نواقص در حوزه بهداشت و درمان زیلایی را رفع کند.

او گفت: از طریق اعتبارات استانی دانشگاه علوم پزشکی را حمایت می‌کنیم تا خدمات بهتری در حوزه درمان به مردم ارائه شود و درمانگاه موشمی به پایگاه درمان مردم تبدیل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای دومین بار در مدت کوتاهی به زیلایی سفر کردیم بخشی از مشکلات که مردم در سفر قبل مطرح کردند به همت مدیران استانی برطرف شد.

دیدار با مردم، بازدید از جاده‌های عشایری و بازدید از روستاهای منطقه مور زرد از دیگر برنامه‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر به زیلایی است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.