وزارت کار به درگاه ملی صدور مجوز ملحق نمی شود

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود کسب و کار گفت: وزارت کار برای اینکه مشخص نشود به چند درصد از متقاضیان مجوز می‌دهد به در گاه ملی صدور مجوز ملحق نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان -  امیر سیاح گفت: پیوستن دستگاه ها به درگاه ملی صدور مجوزها سخت است چون  اگر به این درگاه ملحق شوند معلوم می شود کدام دستگاه چند درصد از متقاضیان را مجوز می دهد.

به گفته سیاح در حوزه مشاغل خانگی ۶ دستگاه مجوز شرایط کسب و کار را تعیین می‌کنند که در وزارت ارشاد از ۱۶۱ شغل، ۱۵۹ شغل و در وزارت صنعت ۶۴ شغل برای اعلانی شدن مجوز مورد قبول واقع شده اند، اما در صنایع دستی با مشکل مواجه هستیم، که در وهله اول این صنعت از ۵۷ شغل، اعلانی شدن صدور مجوز هیچ کدام را قبول نمی‌کرد و هنوز هم این مشکل ادامه دار است.

 

او می‌گوید: فقط تمهید صدور مجوز الکترونیک با وزارت کار است و شرایط را سایر ارگان‌ها صادر می‌کنند به عنوان مثال در وزارت جهاد در امور دام با مشکلاتی مواجه هستیم.


بیشتر بخوانید 


بر اساس مصوبه هیات مقررات زدایی از ۱۸ اسفند صدور مجوز‌ها، الکترونیک و غیر حضوری می‌شود همچنین ۳۴۲ عنوان شغلی در حوزه مشاغل خانگی محسوب می‌شود که می توانند به تولید کشور کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار