رئیس اتاق اصناف اصفهان:

محدودیت‌های هوشمند جایگزین تعطیلی بازار اصفهان شود

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت:با توجه به شیوع گسترده کرونا در روز‌های اخیر باید شیوه نامه‌های هوشمند جایگزین تعطیلی بازار و اصناف استان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  رسول جهانگیری گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، تعطیلی گروه‌های مختلف شغلی فراهم نیست و باید محدودیت‌های هوشمند اعمال شود.

در محدودیت‌های هوشمند شیوه نامه‌های بهداشتی باید توسط کاسب و مغازه دار رعایت و در صورت تخلف ثبت اخطار انجام و با تکرار آن برخورد قاطع صورت گیرد و از محل کسب مبتلایان به کرونا بدون اغماض و بخشش پملب شود.

او از مسئولان ستاد کرونا استان اصفهان خواست تا محدودیت‌های هوشمند کرونایی را جایگزین تعطیلی کنند گفت: در صورتی که شرایط بسیار بحرانی و تصمیم بر تعطیلی ادارات و نهاد‌ها باشد، اصناف نیز همکاری می‌کنند، اما امیدواریم با همکاری مردم از این مرحله عبور کنیم.

جهانگیری می‌گوید در دو سال اخیر همکاری خوبی از سوی اصناف برای قطع زنجیره گسترش این بیماری در استان صورت گرفت، اما دولت برای حمایت از این قشر تصمیم و اقدام کارسازی را انجام نداد و فقط به مطالبه بخش مالیاتی که از طریق سازمان مالیاتی کشور صورت گرفته، پاسخ داده شد.

به گفته رئیس اتاق اصناف استان اصفهان ارائه تسهیلات و بسته‌های حمایتی با وجود شرایط سخت اقتصادی برای بازاریان و کسبه لازم است.

حدود ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

با شیوع سویه جدید ویروس کرونا، رنگ بندی شهر‌های استان اصفهان به سمت قرمز رفته و آمار روبه گسترش است که براساس نظر کارشناسان تصمیم گیری برای قطع این زنجیره ضرورت دارد.

منع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.