تبدیل تپه بی آب و علف به جنگل + فیلم

مرد اهل ترکیه که یک تپه بی آب و علف را تبدیل به جنگل کرده مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان -  حکمت کایا در طول ۲۴ سال دوران تصدی خود به عنوان رئیس اداره  جنگلداری بویابات در منطقه بویابات سینوپ بر درخت کاری متمرکز شد و بیش از ۲۵ میلیون نهال کاشت.

بنا به گزارش Haber۱، آقای کایا با کاشت این تعداد درخت یک تپه بی آب و علف را تبدیل به منطقه‌ای سرسبز کرد. او کار خود را از سال ۱۹۷۸ آغاز کرد و بر درخت کاری در مناطق استپی بویابات متمرکز شد. کایا با تکیه بر دانش تیم‌های تخصصی و تجربه افراد بومی زمین‌های لم یزرع را به مناطقی سبز برای انسان‌ها و حیوانات تبدیل کرد.


بیشتر بخوانید


این در حالی بود که حتی با وجود آنکه کایا در سال ۲۰۰۲ بازنشسته شد، اما پروژه او همچنان ادامه داشت. امروز او در ترکیه به عنوان یک قهرمان محلی شناخته می‌شود. او اخیرا بعد از این کار بزرگش مورد تجلیل قرار گرفت و نام او بر سر زبان‌ها افتاد.

بیابان زدایی

تصاویری که از این منطقه قبل و بعد از درخت کاری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود نشان می‌دهد که کار او در کشوری که ایجاد جنگل و بیابان زدایی مسائلی بزرگ هستند چقدر بااهمیت است.

کایا در این باره به خبرنگاران گفت: «تبدیل این مناطق به جنگل، مایه غرور من است. پس از سال‌ها شاهد آن هستم که منطقه ما جنگل‌هایی بیشتر از گذشته دارد و این در من احساس خوبی ایجاد می‌کند.»

درخت کاری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۵:۴۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
به واقع هر انسان به وظیفه خودرا درست انجام دهد زمین بهشت میشود
آخرین اخبار