شاهکار یک کشاورز با تبدیل تپه های بی آب و علف به جنگل!

مرد اندونزیایی با کاشت ۱۱ هزار نهال درخت تپه‌های بی آب و علف محل زندگی‌اش را به تپه‌های جنگلی سرسبز تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مرد اندونزیایی با پشتکاری کم نظیر تپه‌های بی آب و علف محل زندگی‌اش را به جنگلی انبوه تبدیل کرده است. «سادیمن» که زمانی از سوی ساکنان روستای محل زندگی‌اش با القابی مانند دیوانه شناخته می‌شد و مورد تمسخر قرار می‌گرفت حال به یک قهرمان محلی تبدیل شده است. این مرد محلی توانسته به تنهایی و بدون بهره گرفتن از کمترین امکانات ۲۵ هکتار از تپه‌های بی آب و علف محل زندگی‌اش را به تپه‌های جنگلی تبدیل کند. درختانی که آقای سادیمن برای ایجاد جنگل دلخواه خود از آن‌ها کمک گرفته درخت انجیر هندی و فیوکس بنژامین (انجیر برگ ریز) بوده است.

پروژه ایجاد این جنگل عظیم در دهه ۱۹۹۰ آغاز شد، اما ایده آن به دهه ۱۹۶۰ و زمانی باز می‌گردد که آتش سوزی‌هایی مهیب جنگل‌ شیب کوه لاوو در مرکز جاوا را به خاکستر تبدیل کرد. برای دهه‌ها ساکنان روستا‌های اطراف با قحطی دست و پنجه نرم می‌کردند تا یک قهرمان از راه رسید و تصمیم گرفت تا با برگرداندن شرایط به حالت قبل، زندگی بهتری را برای خود و مردم منطقه ایجاد کند.


بیشتر بخوانید


سادیمن، یک کشاورز دامدار که در اواسط ۴۰ سالگی خود بود متوجه شد که نبود پوشش گیاهی در این منطقه موجب ایجاد مشکل برای دسترسی افراد محلی به آب شده است. او در ابتدا شروع به خرید نهال‌های درخت انجیر هندی برای کاشتن در این منطقه کرد؛ تا جایی که حتی گاو‌های خود را برای خرید این نهال‌ها معامله کرد. این اقدامات سادیمن موجب شد تا او از سوی مردم محلی دیوانه لقب بگیرد. اما سخنان بیهوده مردم محلی هرگز نتوانست در اراده مصمم این قهرمان خللی وارد کند و او به کشت درختان انجیر هندی و فیوکس بنژامین در این منطقه ادامه داد. او به خوبی می‌دانست این دو گونه در حفظ آب بسیار مفید هستند و پوشش گیاهی می‌توانند به خشکسالی در منطقه پایان دهد.

تخمین زده می‌شود او در مدت ۲۵ سال تاکنون بیش از ۱۱ هزار درخت در این منطقه کاشته است. در طول این سال‌ها جنگل‌های ۲۵ هکتاری که این کشاورز ایجاد کرده به «هاتان سادیمن» یا «جنگل سادیمن» شناخته می‌شود که یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های گردشگری طبیعت در اندونزی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.