مشتریان استارلینک به ۲۵۰ هزار نفر رسید

بر اساس گزارشات درآمدی، اسپیس ایکس ۲۵ میلیون دلار در ماه از طریق مشتریان اینترنتش کسب می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - اسپیس ایکس هفته گذشته تعدادی از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک خود را از دست داد، اما به نظر می‌رسد که در ماه‌های اخیر ۱۵۰ هزار مشتری جدید به استارلینک پیدا کرده باشد.

به گزارش digitaltrends، ایلان ماسک، رئیس اسپیس ایکس روز دوشنبه، ۱۴ فوریه توئیتی را منتشر کرد و نوتش: "در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هزار کاربر استارلینک وجود دارد." این تعداد ۱۰۰ هزار مشتری بیشتر از آن چیزی است که در آگوست گذشته گزارش شده بود. استارلینک از مجموعه‌ای از ماهواره‌های مدار پایین زمین برای ارسال پهن باند به مشتریان روی زمین استفاده می‌کند. در حالی که هدف اصلی این شرکت ارائه خدمات به مکان‌هایی بدون اتصال به اینترنت یا با خدمات ضعیف است، تا به امروز شهروندان ۲۵ کشور می‌توانند برای این سرویس ثبت‌نام کنند.

توئیت ایلان ماسک

درآمد اسپیس ایکس از طریق اینترنت استارلینک

سرویس استاندارد اینترنت استارلینک در اکتبر ۲۰۲۰ راه اندازی شد و مشتریان باید ۹۹ دلار ودیعه، ۴۹۹ دلار برای سخت افزاری که شامل یک دیش است و هزینه خدمات ماهانه ۹۹ دلار برای سرعت دانلود تا ۲۰۰ مگابیت در ثانیه پرداخت کنند. در اوایل این ماه اسپیس ایکس یک سرویس پریمیوم استارلینک را به صفحه ثبت نام خود اضافه کرد. پریمیوم استارلینک که قرار است در نیمه اول سال جاری راه اندازی شود، سرعت‌های بالاتری تا ۵۰۰ مگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهد و مشتریان باید ۵۰۰ دلار سپرده قابل استرداد، همراه با ۲۵۰۰ دلار برای سخت افزار و هزینه ماهانه ۵۰۰ دلار را پرداخت کنند.

پایگاه مشتریان رو به رشد استارلینک نشان می‌دهد که اسپیس ایکس می‌تواند در حال حاضر حدود ۲۵ میلیون دلار در ماه به دست بیاورد، اما ماسک پیش بینی کرده بود که اگر استارلینک بتواند حتی چند درصد از بازار جهانی مخابرات را تضمین کند، درآمد سالانه ۵۰ میلیارد دلاری به دست نمی‌آورد. با این حال، زمان زیادی برای این عملی شدن این موضوع وجود دارد. اگر کمبود تراشه‌ای که در حال حاضر بر صنعت فناوری تأثیر می‌گذارد نبود، سرویس استارلینک با سرعت بیشتری رشد می‌کرد.

در ماه نوامبر اسپیس ایکس از برخی از مشتریانی که بیشتر از حد انتظار برای کیت استارلینک خود منتظر ماندند، عذرخواهی کرد. با اشاره به مشکلات زنجیره تامین، این شرکت اضافه کرد که در حال آماده سازی یک کیت جدید استارلینک است که برای تولید با حجم بالا طراحی شده و ارسال آن از سال جاری آغاز خواهد شد. توئیت ماسک تنها چند روز پس از آن منتشر شد که طوفان ژئومغناطیسی اخیر آخرین ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس را از بین برد. این شرکت معمولاً حدود ۶۰ ماهواره استارلینک را در یک زمان پرتاب می‌کند و در حال حاضر حدود ۲ هزار ماهواره در مدار دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار