سنددارشدن بیش از ۸۵ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۸۵ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سند دار شدند.

محمد افخمی در گفتگو باباشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  گفت:بحث کاداسترقانون جامع حدنگارو اجرایی شدن آن از سال ۹۴  است، با استمرار این قانون و تخصیص بودجه مطلوبی از دو سال گذشته در این خصوص ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان حدنگاری شده و سند مالکیت بیش از ۸۵ درصدی در سطح استان صادر شده است.

اتمام ۱۵ درصد بقیه تا پایان سال جاری را مهمترین اولویت ثبت اسناد و املاک استان دانست.

در استان آذربایجان‌شرقی ۲۰ هزار برگ سند مالکیت برای املاک و اراضی دولتی صادر شده است.

اتمام این کار ظرف ۵ الی ۶ ماه آتی در دستور کار قرار دارد تا به نام دولت ملکی بدون سند مالکیت نداشته باشیم.

سنددار نمودن یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را اولویت بعدی سازمان ثبت اسناد و املاک استان است.

این کار در حال حاضر برای ۱۰ شهرستان از هر منطقه شروع شده و درخواست متقاضی محور کشاورزان بدون هیچ هزینه‌ای در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت و برای آن‌ها سند صادر خواهد شد.

در سال جاری برای ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نقشه تهیه شده و در آینده‌ای نزدیک سند مالکیت رسمی برای این اراضی صادر می‌شود که با این اقدام نزدیک به ۴ میلیون هکتار از کل منابع طبیعی؛ اراضی ملی و کشاورزی استان سنددار شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۰ درصد کاداستر در استان اجرایی می‌شود.

 سنددار شدن اراضی کشاورزی شهرستان میانه را اولویت سال ۱۴۰۱ می باشد و با توجه به اختلافات ملکی در شهرستان میانه و استان باید بگوییم که با اجرای کاداستر اراضی کشاورزی تثبیت موقعیت و مالکیت شده و املاک آن‌ها دارای مختصات جهانی شده و در سند کاداستر که سند تک برگی است به هیچ عنوان جعل نشده و اختلافات اراضی از بین می‌رود.

 اگر سیل؛ زلزله یا هر حوادث دیگری اتفاق بیفتد با توجه به مختصات جهانی این زمین‌ها قابل احیا و مالکیت شخصی افراد حفظ شده و در کل کمک بزرگی به مردم؛ حاکمیت و دستگاه قضایی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار