«اشتاین مایر» بار دیگر رئیس جمهور آلمان شد

مقام‌های آلمانی از انتخاب شدن مجدد «اشتاین مایر» برای ریاست جمهوری این کشور خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مقام‌های آلمانی در بیانیه‌ای رسمی از انتخاب مجدد اشتاین مایر برای یک دوره پنج ساله برای ریاست جمهوری این کشور با موافقت بیش از ۱۴۰۰ سیاستمدار در برلین خبر دادند.

به گزارش الجزیره، «فرانک والتر اشتاین مایر» ریاست جمهوری آلمان را با کسب ۱۰۴۵ رای از ۱۴۳۷ رای مجلس فدرال را به دست آورد.

او پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌خواهم تا در مسیر صلح و ثبات حرکت کرده و قدرت دموکراسی را دست کم نگیرد.صلح تنها از طریق گفتگو میان مسکو و کی یف تحقق می‌یابد و روسیه مسئول قرار دادن اروپا در معرض خطر جنگ است.»

کشور‌های غربی روسیه را به تدارک حمله به اوکراین متهم می‌کنند این در حالی است که مسکو چنین اظهاراتی را بار‌ها رد کرده و طی چند هفته گذشته آمریکا نیرو‌های نظامی خود را به کشور‌های اروپای شرقی اعزام کرده است.

اشتاین مایر یک سیاستمدار آلمانی است که از ۱۹ مارس ۲۰۱۷ (۲۹ اسفند ۱۳۹۵) به عنوان رئیس جمهوری فدرال آلمان خدمت می‌کند و قبل از آن از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ به عنوان وزیر امور خارجه و مجدداً از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ در همین سمت خدمت می‌کرد.

او هم چنین از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ به عنوان معاون صدراعظم و در سال ۲۰۰۶ رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) و یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار