ضریب نفوذ گاز در روستا‌های زنجان به بیش از ۸۹ درصد افزایش یافت

استاندار زنجان گفت: با افتتاح ۶۶ طرح گازرسانی ضریب نفوذ گاز در روستا‌های استان زنجان به بیش از ۸۹ درصد افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - استاندار زنجان در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۶ طرح گازرسانی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: همه خانوار‌های شهری استان زنجان و ۸۹/۱ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده اند.

او می گوید: قبل از آغاز فصل سرمای سال بعد نیز ۵۵ روستای استان به شبکه گاز کشور متصل خواهند شد.

استاندار زنجان گفت: از اوایل انقلاب حرکت در ایجاد رفاه عمومی از محل سرمایه گذاری دولتی انجام شده و اقدامات قابل ملاحظه‌ای به انجام رسیده که البته باید این توسعه با سرمایه‌گذاری و حضور هر چه فعال تر بخش خصوصی موجب رفاه اجتماعی هر چه بیشتر برای مردم باشد که مغفول مانده است.

افشارچی می گوید: ما به عنوان خادمین ملت با هدف اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته، زیرساخت‌های لازم را برای توسعه هر چه بیشتر استان و گازرسانی به روستا‌های باقیمانده فراهم می‌کنیم.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: دهه فجر امسال شاهد افتتاح گازرسانی به ۳۵ واحد صنعتی و تولیدی، اجرای عملیات گازرسانی به ۲۴ روستا و بهره برداری از هفت پروژه گازرسانی روستایی هستیم.

او می گوید: در مجموع بیش از ۱۰۲ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های گازرسانی در استان هزینه شده است.

به گفته سلیمانی نژاد با افتتاح و آغاز عملیات گاز رسانی در دهه فجر امسال بیش از ۸۹ درصد از خانوار‌های روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شده اند.

او گفت: در مجموع ۹۶/۴ درصد خانوار‌های شهری و روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه در دهه فجر امسال هفت روستا به شبکه گاز کشور متصل شد، گفت: برای گازرسانی به روستا‌ها ۲۴ مسلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

به گفته سلیمانی نژاد  کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به ۲۴ روستا با پیش بینی بیش از ۷۱ میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های گاز زنجان در دهه فجر امسال است.

او گفت: این شرکت ۳۴۵ هزار و ۵۳ مشترک خانگی در بخش شهری و روستایی دارد.

سلیمانی نژاد می گوید: تعداد مشترکان شرکت استان زنجان تا پایان دی ماه امسال به ۳۷۷ هزار و ۵۱۰ مورد رسیده و با طرح‌های گازرسانی دردهه فجر تعداد روستا‌های بهره‌مند از گاز استان به ۶۱۰ روستا با ۹۴ هزار و ۸۷۳ خانوار با درصد بهره مندی ۸۹/۱ درصد رسیده است.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان گفت: با اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی و تسریع در گازرسانی به روستا‌های استان؛ در حال حاضر بالاتر از نرم ۶/۸۴ درصدی کشور هستیم که امیدواریم این میزان تا پایان سال ‭۱۴۰۱‬؛ خانوار روستایی بهره‌مند استان زنجان به ‭۱۰۰‬ هزار خانوار با ۹۴ درصد بهره مندی و تا پایان دولت سیزدهم به ‭۱۰۳‬ هزار و ‭۲۰۰‬ خانوار با ۹۷ درصد بهره مندی برسد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.