بیش از ۵۶۰ هزار نفر در زنجان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: ۵۶۸ هزار نفر معادل ۵۱ درصد از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - نیک سیرت در مراسم کلنگ زنی محوطه اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) گفت: ۲ بیمارستان، یک پلی کلینک و درمانگاه‌های واقع در شهرستان‌های خرمدره، ابهر، قیدار و زنجان نسبت به خدمت رسانی به گروه‌های هدف مبادرت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه موج شیوع پیک ششم کرونا در استان آغاز شده است، گفت: ۴۶ درصد پرسنل بیمارستان امام حسین(ع) در پیک‌های قبلی به کرونا مبتلا شده اند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: در زمان حاضر تامین اجتماعی به رغم تنگنا‌های شدید مالی، سازمان تأمین اجتماعی استان پروژه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد.

او با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات مالی، طرح توسعه بیمارستان امید ابهر با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در حال نهایی شدن است، گفت: تلاش می‌شود تا قبل از پایان سال، این قرارداد نهایی و پیش پرداخت آن نیز انجام شود.

نیک سیرت با بیان اینکه موضوع تأمین دستگاه سی تی اسکن این بیمارستان در دست پیگیری است که با اخذ کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محقق خواهد شد، گفت: تأمین این دستگاه  به بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

او می گوید: اقدامات مربوط به ساخت درمانگاه سهروردی قیدار نیز از سوی اداره کل تامین اجتماعی استان انجام شده و عملیات احداث این درمانگاه تا هفته تامین اجتماعی سال آینده شروع خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه پروژه ارتقاء هتلینگ بیمارستان امام حسین (ع) زنجان نیز اجرا شده است، گفت: این پروژه هفته گذشته باحضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور افتتاح شد.

نیک سرشت می گوید: پروژه ارتقاء هتلینگ بخش جراحی زنان بیمارستان امید ابهر هم با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیوون تومان در حال اجراست.

او با اشاره به کلنگ زنی محوطه سازی بیمارستان امام حسین (ع) و وضعیت نامناسب پارکینگ این مجموعه، گفت: این پروژه با کف پوش‌های بتنی پیش ساخته   پیور  در فضای هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع آغاز شده و پیش بینی می شود در مدت کمتر از چهار ماه به اتمام برسد.

معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه خدماتی که در حوزه تامین اجتماعی انجام می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: احداث محوطه بیمارستانی از جمله آن به شمار می‌رود و می‌تواند کیفیت خدمات را به مراتب افزایش دهد.

شهامی می گوید: خدمات مورد نیاز حوزه‌های تخصصی نیز متولیان خاص خود را دارد که پیگیری‌های لازم انجام می‌گیرد و در این میان توجه به مباحث جانبی اقدام خوبی محسوب می‌شود.

او گفت: طبق تصمیم‌های اتخاذ شده در ستاد کرونای استانی، همه برنامه‌های افتتاحیه و کلنگ زنی‌های دهه فجر به دلیل شیوع اومیکرون تعطیل شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.