ورود نخستین گروه از نظامیان آمریکایی به رومانی

وزیر دفاع رومانی اعلام کرد نخستین گروه از نیروهای نظامی آمریکایی وارد این کشور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - واسیلی دانکو گفت: 100 سرباز آمریکایی و شماری کارشناس ‏‏در زمینه آماده‌سازی استقرار نیرو، وارد خاک رومانی شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع رومانی بدون آنکه به جزییات بیشتر در مورد جدول زمانی یا پایگاه های نظامی که این سربازان در آن مستقر خواهند شد، بپردازد گفت: بقیه نیروها به زودی به آنها خواهند پیوست.

آمریکا در اوایل فوریه از اعزام 3000 سرباز آمریکایی اضافی دیگر به کشورهای اروپای شرقی، از جمله هزار سرباز به رومانی، برای حمایت از نیروهای ناتو خبر داد.

در همین راستا نخستین گروه از سربازان آمریکایی نیز روز شنبه وارد لهستان شدند، کشوری که قرار است در مجموع 1700 سرباز آمریکایی در آن مستقر شود.

فرانسه که بر اساس اعلام امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهور آن، آماده قبول ماموریت های جدید می شود به نوبه خود کارشناسانی را در پایان ژانویه به رومانی فرستاد تا احتمال استقرار نیروهای خود را در این کشور بررسی کند.

هدف از این اقدامات تقویت حضور نظامی سازمان پیمان اتلانتیک شمالی(ناتو) در منطقه دریای سیاه است، جایی که در حال حاضر بسیار ضعیف تر از شمال، در منطقه بالتیک است.

رومانی که از سال 2004 عضو ناتو است، در حال حاضر میزبان 900 سرباز آمریکایی، 140 ایتالیایی و 250 لهستانی است.

کشور های غربی مدعی هستند روسیه با مستقر کردن ده ها هزار نیروی در مرز اوکراین، آماده حمله به این کشور است. ادعایی که بارها از سوی مقامات روسیه رد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار