ادامه انتقال سربازان آمریکایی به لهستان برای تقویت هم پیمانان اروپایی عضو ناتو

شمار دیگری از نیرو‌های آمریکایی توسط دو هواپیمای نظامی C-۱۷ آمریکا وارد پایگاه نظامی شهر «ژشوف» در جنوب شرقی لهستان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان - واشنگتن با مطرح کردن ادعای تلاش روسیه برای حمله نظامی به اوکراین به دنبال تقویت نظامی هم پیمانان اروپایی عضو ناتو در شرق اروپا است. برای همین دو هواپیمای نظامی C-۱۷ آمریکا دیگر حامل نظامیان آمریکایی در لهستان به زمین نشست. به نظر می‌رسد در روز‌های آینده شمار دیگری از نیرو‌های آمریکایی وارد لهستان شوند.

به گزارش شبکه تلویزیونی «رویترز»، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته (دوم فوریه) دستور داد حدود سه هزار نظامی اضافی به لهستان و رومانی اعزام شود. این اقدام واشنگتن برای اطمینان دادن به همپیمانان متلاطمش در ناتو صورت گرفت.

یک سخنگوی نظامی لهستان پیش بینی کرد در روز دوشنبه تعدادی دیگر از پرواز‌های حامل نظامیان آمریکایی صورت بگیرد، اما مشخص نکرد دقیقاً چه تعداد نظامی آمریکایی وارد این کشور می‌شوند.

اعزام۳۵۰ نظامی انگلیسی به لهستان

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در دیدار با «ماریوسز بلاسزاک» همتای لهستانی خود اعلام کرد درحال مذاکره با این کشور است تا کنون ۳۵۰ نظامی انگلیسی به لهستان اعزام شدند.

وزیر دفاع لهستان نیز تایید کرد که سربازان انگلیسی در مرز‌های شرقی این کشور (مرز‌های مشترک با روسیه) مستقر می‌شوند.

از آنجایی که روسیه بیش از ۱۰۰ هزار نظامی را در نزدیکی مرز‌های (مشترک با اوکراین) مستقر کرده، مسکو تاکید کرده است قصد ندارد به این کشور حمله کند، اما ممکن است در صورتی که درخواست‌های امنیتی اش تامین نشود، دست به اقدام نظامی «نامشخصی» بزند. این درخواست‌ها شامل وعده‌ای مبنی بر اینکه ناتو هرگز عضویت اوکراین را نخواهد پذیرفت، می‌شود. آمریکا و ۳۰ کشور غربی عضو پیمان امنیتی ناتو درخواست روسیه برای منع پذیرش اوکراین در ناتو را غیرقابل پذیرش دانسته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار