برای اولین بار از دو سال گذشته؛

استرالیا مرز‌های خود را به روی گردشگران خارجی باز کرد

نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که کانبرا مرز‌های خود را از ۲۱ فوریه به روی اتباع خارجی به شرط دریافت واکسیناسیون کامل باز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - اسکات موریسون امروز (دوشنبه) گفت که هیات وزیران استرالیا تصمیم به بازگشایی مرز‌ها برای همه دارندگان ویزا از ۲۱ فوریه (۲ اسفند) گرفته و تاکید کرد که این امر مشروط به دریافت دو دوز واکسن کرونا خواهد بود.

به گزارش آر تی، نخست وزیر استرالیا هم چنین گفته است که محدودیت‌های بهداشتی و اقدامات مرزی اتخاذ شده به وسیله‌ دولت‌های محلی این کشور برای همه افرادی که به کانبرا، پایتخت این کشور وارد می‌شوند، اعمال خواهد شد.

کانبرا مرز‌های خود را در مارس ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به روی خارجی‌ها بست.

شایان ذکر است تعداد شهروندان استرالیایی که اجازه بازگشت به کشور خود را داشتند محدود بود و در نوامبر ۲۰۲۱ مقامات این کشور به تدریج شروع به باز کردن مرز‌های خود کردند و به شهروندان واکسینه‌شده خود اجازه دادند بدون قرنطینه از مرز‌های استرالیا عبور کنند. این مقامات همچنین اجازه ورود به دسته‌های خاصی از شهروندان خارجی را دادند.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰ (۲۱ اسفند ۱۳۹۸)، سازمان جهانی بهداشت همه‌گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار