صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری ناسا با بازنشسته شدن ایستگاه فضایی

ناسا برآورد کرده که بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی باعث خواهد شد ۲ میلیارد دلار به صورت سالانه در هزینه‌ها صرفه جویی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - ناسا انتظار دارد که بازنشستگی ایستگاه فضایی بین‌المللی به منظور ایجاد فضای لازم برای ایستگاه‌های فضایی تجاری، تا ۱.۸ میلیارد دلار در سال در هزینه‌های این سازمان فضایی صرفه جویی کند.

بر اساس گزارش اسپیس نیوز، این تخمین پس از آن صورت گرفت که ناسا اعلام کرد ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۳۱ به فعالیت خود در مدار زمین پایان می‌دهد و به اقیانوس آرام سقوط می‌کند. این گزارش به‌ عنوان به روز رسانی یک گزارش دیگر سال ۲۰۱۸ به کنگره ارائه شد که اطلاعاتی در مورد استفاده این سازمان از ایستگاه فضایی بین‌المللی و نحوه پیشروی به سمت ایستگاه‌های تجاری آینده را توضیح می‌دهد.

ایستگاه فضایی

ناسا در حال حاضر حدود ۳.۱ میلیارد دلار در سال برای برنامه‌های ایستگاه فضایی هزینه می‌کند. بیش از ۱.۳ میلیارد دلار برای عملیات ایستگاه و تحقیقات انجام شده در آنجا هزینه می‌شود و نزدیک به ۱.۸ میلیارد دلار نیز برای خدمه و حمل و نقل محموله صرف می‌شود. نموداری که در این گزارش گنجانده شده، پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های ایستگاه تا سال مالی ۲۰۲۷ ثابت بماند.

افزایش هزینه‌های ناسا همزمان با عملیات بازنشستگی ایستگاه فضایی

پس از آن در سال ۲۰۲۸ و همزمان با آغاز تلاش‌های ناسا برای از کار انداختن ایستگاه فضایی، به طور موقت هزینه‌ها افزایش می‌یابد. مراحل از بین بردن این ایستگاه شامل خارج کردن ایستگاه از مدار زمین در سال ۲۰۳۱ با استفاده از سه فضاپیمای باری پروگرس یا احتمالاً فضاپیمای محموله سیگنوس خواهد که از آن‌ها برای فرود آمدن ایستگاه بر فراز منطقه‌ای خالی از سکنه در اقیانوس آرام است که به نقطه نمو شهرت دارد.

در این گزارش آمده که چند صد میلیون دلار هزینه‌ای که در حال حاضر توسط ایستگاه فضایی بین المللی برای ناسا ایجاد می‌شود، در آینده به سایر بخش‌های آژانس منتقل می‌شود. این مبلغ می‌تواند برای ابتکارات اکتشاف فضایی ناسا مثل ماموریت‌های آرتمیس هزینه شود و به آژانس اجازه می‌دهد تا بیشتر و سریعتر در اعماق فضا کاوش کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار