دبير كل ستاد مواد مخدر:

۷۰ درصد معتادان متجاهر ساماندهی شده‌اند

مومنی گفت: کل ظرفیت نگهداری و درمان معتادان متجاهر در تهران، کمتر از ۴ هزار نفر بود اما به زودی به بیش از ۲۰ هزار نفر خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان - دبیرکل ستاد مواد مخدر گفت: به همت بسیج، نیروی انتظامی و سازمان زندان‌ها، در حال حاضر ظرفیت ساماندهی معتادان ۴ برابر شده و در چند ماه آینده ظرفیت نگهداری به بیش از ۲۰ هزار نفر خواهد رسید.

به گفته مومنی در گذشته درمان بر پایه موادمخدر یعنی متادون بود که تقریباً حاوی ۱۰۰ درصد موادمخدر آگونیستی است، اما رویکرد ستاد بر ایجاد تنوع و افزایش دسترسی درمان‌های دارویی اعتیاد در کشور شامل تولید و کاهش قیمت اشکال متنوع داروی بوپره نورفین توسط شرکت‌های دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تولید دارو‌های گیاهی با همکاری پژوهشگاه گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی طب ایرانی دانشگاهی برای درمان قطعی و نه تمرکز بر درمان‌های نگهدارنده است.

او گفت: اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر در دستور کار است که امیدواریم به زودی به مجلس رفته و در نخستین فرصت این لایحه جدید تبدیل به قانون شود.

نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت فعال کشور، ۵ درصد و در حوزه دانش‌آموزی کشور ۲ درصد است.

در دنیا سالانه، ۵۰۰ هزار نفر از معتادان متجاهر فوت می‌کنند که ۸۶ هزار نفر از آمریکا هستند، در ایران حدود ۴ هزار نفر بر اثر مصرف موادمخدر در سال فوت می‌کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
اینا رو درمان هم بکنین یعنی روحیه اشون رو تقویت کنین
آخرین اخبار