دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر تهران افزایش یافت

مومنی گفت: دومین پارک مرکز بازپروری، صیانت و اشتغال‌زایی شهید زیادیان با نام «روان‌درمانی» با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - دبیرکل ستاد مواد مخدر گفت: میانگین سن اعتیاد در ایران، ۲۴ سال و چند ماه است و این سن اعتیاد در دنیا، ۱۹ سال است، همچنین نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت فعال کشور، ۵ درصد است و این نرخ در دنیا بالای ۷ درصد است، اگرچه وجود یک معتاد هم در ایران زینبده نیست، اما اگر اقدامات جمهوری اسلامی ایران نبود، وضعیت اعتیاد بدی را شاهد بودیم.

به گفته مومنی نرخ شیوع اعتیاد در حوزه دانش‌آموزی  ۲ درصد است و این نرخ در آمریکا، ۱۷ درصد و در برخی کشورها نیز ۲۰درصد است که رقم بالایی است. در همه ابعاد اگر بخواهیم شاخص را تعیین کنیم، وضعیت جمهوری اسلامی ایران با بسیاری ازکشورها فاصله زیادی دارد.

او گفت: مراحل سم‌زدایی، روان‌درمان، حرفهآموزی، جامعه‌پذیری و اشتغال برای تکمیل چرخه درمان اهمیت دارد و این مراحل باید همسوبا یکدیگر باشند تا شاهد خروج همه مددجویان از مرکز و عدم بازگشت آنان به این مراکز باشیم؛ زیرا همه کشور و ارکان نظام دغدغه این را دارند تا مددجویان مراکز ترک اعتیاد به سلامت به آغوش جامعه برگردند.

در دنیا سالانه، ۵۰۰ هزار نفر از معتادان متجاهر فوت می‌کنند که ۸۶ هزار نفر صرفا از آن آمریکا هستند، در جمهوری اسلامی ایران نیز حدود ۴ هزار نفر بر اثر مصرف موادمخدر در سال فوت می‌کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
وسط اومیکرون تکلیف این همه آدم که کنار هم چی میشه ؟
آخرین اخبار