دهه فجر امسال ۲۲۸ پروژه گازرسانی در کردستان افتتاح و گلنگ زنی می شود

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: دهه فجر امسال ۲۲۸ پروژه گازرسانی روستایی و صنعتی در استان با اعتباری بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - مهندس احمد فعله گری ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: در دهه مبارک فجر امسال ۴۵ روستا تحت پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند و عملیات اجرایی ۳۵ پروژه روستایی نیز آغاز و کلنگ زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با افتتاح طرح‌های گازرسانی روستایی در این ایام ۲هزار و ۵۰۲ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند.

به گفته او: برای گاز رسانی به ۴۵ پروژه روستایی افتتاح شده بیش از ۲۶۰ هزار متر شبکه گذاری انجام شده و هزار و۶۴۳ علمک نیز نصب شده است.

فعله گری تعداد روستا‌های قابل افتتاح هر شهرستان را به تفکیک اعلام کرد و گفت: در شهرستان بانه ۲ روستا و ۲ شهرک شهری، دیواندره ۹ روستا، سقز ۶ روستا، سنندج ۸ روستا، قروه ۲ روستا، بیجار ۱۳ روستا و کامیاران ۵ روستا به شبکه گاز متصل می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان می گوید:در این ایام ۳۵ پروژه‌ روستایی کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می شود که پیش بینی می شود ۹۹۴ خانوار روستای در آینده‌ی نزدیک بتحت پوشش شبکه سراسری گاز قرار گیرند.

او تعداد روستا‌های کلنگ زنی هر شهرستان را به تفکیک این گونه گفت:در شهرستان بانه۳ روستا، دیواندره ۴ روستا، سقز ۶ روستا، سنندج ۱۲ روستا و یک پروژه ایمنی، سروآباد ۳ روستا و مریوان ۷ روستا  عملیات اجرایی گازرسانی آن‌ها به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد.

فعله گری گفت: در بخش پروژه‌های روستایی ۶۱ میلیارد تومان، برای گازرسانی به ۱۳۳ واحد صنعتی و ۱۴ پروژه زیربنایی و مقاوم سازی اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان و هم چنین برای ۳۶ پروژه کلنگ زنی ۶۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به روستا‌ها در استان با سایر استان‌ها متفاوت است گفت: روستا‌های باقیمانده از نقاط اصلی خطوط انتقال گاز بسیار فاصله داشته و اغلب دارای مسیری طولانی و صعب العبور می‌باشد و این امر سبب شده اجرای عملیات گازرسانی به روستا‌ها با سختی‌ها و دشواری‌های فراوانی روبرو شود اما شرکت گاز استان با تلاش مضاعف سعی دارد تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستا‌های واجدشرایط را از نعمت گاز طبیعی برخوردار کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.