مکرون خواستار فشار بیشتر اتحادیه اروپا به انگلیس شد

رئیس‌جمهور فرانسه از اتحادیه اروپا خواست در مقابل رویکرد ریاکارانه انگلیس در قبال پناهجویان فشار بیشتری به لندن بیاورد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «امانوئل مکرون» در مصاحبه با روزنامه «لا فوا دو نور» درخصوص رویکرد انگلیس درقبال مهاجران اعلام کرد اتحادیه اروپا باید فشار بر انگلیس را برای بازنگری در شیوه ریاکارانه خود در برخورد با مهاجرت غیرقانونی افزایش دهد.

براساس گزارش بلومبرگ سال‌هاست میان فرانسه و انگلیس بر سر راه‌های برخورد با مهاجرانی که در تلاش برای ورود به انگلیس از خاک فرانسه هستند اختلاف نظر وجود دارد.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: انگلیسی‌ها همچنان از رویکردی پیروی می‌کنند که به دهه ۱۹۸۰ باز می‌گردد و شیوه‌ای ریاکارانه دارند. هیچ مسیر قانونی برای جلوگیری از ورود این مهاجران وجود ندارد و انگلیس آنان را به شرط دریافت دستمزد پایین قبول می‌کند.

مکرون پیشنهاد کرد اتحادیه اروپا فشار بر انگلیس را به عنوان بخشی از یک دستور کار گسترده‌تر بررسی کند و انگلیس را مسئول اخلاقی کسانی دانست که در راه رسیدن به این کشور جان خود را از دست می‌دهند.

کانال مانش و حوادثی که در پی تلاش مهاجران برای سفر به سواحل انگلیس در این گذرگاه روی می‌دهد همواره از محور‌های تنش و اختلاف میان پاریس و لندن بوده است. چندی پیش نیز ۲۷ پناهجو که در میان آن‌ها چندین زن و کودک نیز وجود داشت برای رسیدن به انگلیس در کانال مانش غرق شدند.

بعد از حادثه غرق شدن تعداد زیادی از پناهندگان در کانال مانش مناقشات بین لندن و پاریس درباره چگونگی پیشبرد اقدامات برای مهار بحران پناهندگان در این منطقه بالا گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار