فرانسه خواستار معاهده اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر پناهندگی شد

یک مقام ارشد دولت فرانسه از درخواست این کشور برای پیمانی میان اتحادیه اروپا و انگلیس خبر داد که جریان مهاجرت از کانال مانش را متوقف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک مقام ارشد فرانسه با بیان آنکه این کشور به دنبال مذاکراتی همه‌ جانبه میان اتحادیه اروپا و انگلیس است، خواستار معاهده‌ای میان دو طرف شد که جریان مهاجران را در مسیر گذرگاه کانال مانش متوقف کند.

این مقام فرانسوی که نخواست نامش فاش شود در مصاحبه با نشریه گاردین گفت: این معاهده باید متقابل باشد و به انگلیس اجازه دهد تا افرادی که از پناهندگی محروم شده‌اند را به کشور خود در اتحادیه اروپا بازگرداند. 

انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) از حق خود برای بازگرداندن پناهجویان به سرزمین اصلی اروپا محروم شد و پس از آن نیز تلاش‌ها برای الزام قانونی آن به معاهده‌ای که به موجب آن افراد می‌توانند در خارج از این کشور درخواست پناهندگی کنند، را رد کرد.

همچنین هفته گذشته، کارمندان وزارت کشور انگلیس به روزنامه تایمز گفتند که بعید است تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، راه‌ حلی برای بحران مهاجران کانال یافت شود.

کانال مانش آبراهه‌ای میان فرانسه و انگلیس است که بر اساس آمار رسمی، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر با عبور از آن فرانسه را ترک و به انگلیس مهاجرت کردند. در ماه نوامبر بود که ۲۷ نفر از این پناهجویان در کانال مانش پس از واژگونی قایق، جان خود را از دست دادند.

فعالان حقوق بشر با انتقاد از سیاستمداران و نیز رسانه‌های دو کشور فرانسه و انگلیس می‌گویند در حالی که شاهد فجایع در کانال مانش هستیم، سیاستمداران و رسانه‌های دو کشور به جای پرداختن به آن ترجیح می‌دهند جنگ لفظی لندن و پاریس که معلوم نیست با چه هدفی شکل گرفته را پوشش دهند و اکنون اصل ماجرا پوشانده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار