عطوان: کدام پیش‌بینی‌ها درباره قریب الوقوع بودن نابودی اسرائیل محقق می‌شود؟

سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به پیش بینی‌های سه کارشناس اسرائیلی درباره قریب الوقوع بودن نابودی رژیم صهیونیستی به تحلیل این موضوع پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان - عبدالباری عطوان با اشاره به پیشگویی‌ها و پیش بینی‌های سه شخصیت نظامی، تحلیلگر و نویسنده اسرائیلی درباره قریب الوقوع بودن نابودی رژیم صهیونیستی و استفاده یکی از آنان از عبارت «غده سرطانی» برای این رژیم نوشت: سردبیر سیاسی شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیس حدود ۲۵ سال قبل پیش بینی کرده بود که اسرائیل جشن یکصد سالگی‌اش را نخواهد دید.

عطوان نوشت: چهار پیش گویی درباره از بین رفتن قریب الوقوع «اسرائیل». کدام یک از این پیش گویی‌ها اول تحقق خواهد یافت و چرا؟ آیا زمان بازگشت معکوس یهودیان به اروپا و آمریکا فرا رسیده است؟ و چه زمانی و چگونه؟

عطوان پس از طرح این پرسش‌ها ادامه داد: در سال ۱۹۹۸ میلادی و به مناسبت جشنی که اسرائیلی‌ها به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس رژیمشان بر روی سرزمین‌های غصب شده فلسطینیان گرفته بودند، جان سیمپسون، سردبیر سیاسی شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیسی سه گزارش تلویزیونی میدانی تهیه کرده بود که در آن زمان کانال یک آن‌ها را پخش کرد.

این گزارش‌ها خیلی واقع‌گرایانه و حرفه‌ای بود و دستکم در این گزارش‌ها بیشتر موارد تناقض داخلی که در این رژیم وجود دارد و نیز منابع تهدید وجودی این رژیم از طریق انجام دادن مصاحبه‌هایی با طیف‌های مختلف سیاسی و نظامی نشان داده شده بود.

در پایان این گزارش‌ها پیش بینی شد گمان نمی‌رود که این رژیم و ملت آن جشن یکصد سالگی خودش را ببیند و چنین امری دشوار خواهد بود.

این پیشگویی سیمپسون که او را به خوبی می‌شناسم و در بسیاری از برنامه‌های خبری و گفت‌وگوهایش شرکت کردم را زمانی به یاد آوردم که گزارشی از همکار و دوستم یعنی زهیر اندراوس خواندم که رأی الیوم دیروز آن را منتشر کرد.

فناوری موشک‌ها و حمایت‌های محور مقاومت همه معادلات نظامی و سیاسی را دگرگون کرده است

اندراوس در گزارش خود سه شهادت و گواهی و بهتر بگویم سه پیشگویی از سه کارشناس و تحلیلگر اسرائیلی را نقل کرده بود. پیش‌بینی‌های این سه کارشناس و تحلیلگر اسرائیلی تأیید کننده آن چیزی است که سیمپسون یادآوری کرده بود و حتی پیش‌بینی‌های این سه اسرائیلی تصویری بدبینانه‌تر ارائه کرده است.

یکی از این سه اسرائیلی ژنرال شائول آرئیلی است که شرق شناس متخصص در منازعه عربی و اسرائیلی است. او مقاله‌ای در روزنامه اسرائیلی هاآرتص منتشر کرده و در آن گفته است جنبش صهیونیسم در محقق کردن رؤیای تشکیل «سرزمین دموکرات اسرائیل با اکثریت یهودی شکست خورده است و زمان به نفع اسرائیل نیست و این نظریه بی خاصیت شده است.»

دومین اسرائیلی نیز آری شافیط، تحلیلگر کهنه کار است که مقاله‌ای بدبینانه‌تر در روزنامه هاآرتص منتشر کرده و در آن گفته است «از نقطه بی بازگشت عبور کردیم و اسرائیل نفس‌های آخرش را می‌کشد و زندگی در اسرائیل لذتی ندارد و اسرائیلی‌ها از زمانی که به فلسطین آمدند دریافتند قربانی دروغی شدند که جنبش صهیونیسم آن را ساخته است و این جنبش از طریق چنین دروغی از همه فریب‌ها درباره شخصیت یهودی استفاده و موضوع سوزاندن یهودیان (به دست هیتلر) را بزرگ نمایی و از آن برای متقاعد کردن جهانیان مبنی بر اینکه فلسطین یک سرزمین بدون ملت است و معبد ادعایی زیر (مسجد) الاقصی است، بهره گرفت» و او مقاله اش را اینگونه به پایان برد که «زمان نقل مکان کردن و رفتن به سان فرانسیسکو یا برلین فرا رسیده است.»

سومی نیز مقاله جدعون لوی، نویسنده اسرائیلی چپگراست که در آن گفته است «ما با دشوارترین ملت در تاریخ مواجه هستیم و عملیات نابودسازی ذاتی و بیماری سرطانی اسرائیل به مراحل پایانی خودشان رسیده اند و این سرطان با گنبد‌های آهنین و دیوار‌ها و بمب‌های هسته‌ای نیز قابل درمان نیست.»


بیشتر بخوانید:

کارشناسان صهیونیست اذعان کردند: اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد


نقطه عطف اساسی که باعث شده است این شخصیت‌های اسرائیلی چنین تصویری ترسیم کنند وجود جنبش‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه است و نیز جنبش‌های مقاومت فلسطینی دیگری است که در کرانه باختری در حال شکل گیری هستند و آنان از دولت‌ها و کشور‌های عربی به خصوص آن دسته از کشور‌های عربی که قبلا کشور‌های «مقاومت» خوانده می‌شدند و پرچم سازش و تسلیم شدن را بلند کردند و رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند و وارد عادی سازی روابط شدند، کاملا مستقل هستند.

فناوری موشک‌ها و حمایت‌های محور مقاومت همه معادلات نظامی و سیاسی را دگرگون کرده و به برتری اسرائیل که تکلیف نبرد‌ها را با دولت‌های عربی ظرف چند ساعت تعیین می‌کرد با تسلیحاتی که خود این محور به دست آورده است و با رزمندگان دلیرش، پایان داده است.

نبرد شمشیر قدس شوکی برای اسرائیلی‌ها بود

نبرد شمشیر قدس به مثابه شوکی برای اسرائیلی‌ها بود، زیرا آنان را به مدت بیش از یازده روز منزوی و ارتباطشان را با جهان قطع کرد و آن‌ها را وادار ساخت با ترس و وحشت به پناهگاه‌ها بروند و با موشکباران فرودگاه‌های اللد در تل آویو و رامون در نقب برای نخستین بار از سال ۱۹۴۸ میلادی همه راه‌های فرار به رویشان بسته شد. مهمتر از همه آن است که تصمیم موشکباران در این نبرد فلسطینی بود و محمد ضیف و یحیی سنوار و ژنرال‌های آن‌ها در زیر زمین چنین تصمیمی را گرفتند.

عطوان: کدام پیش‌بینی‌ها درباره قریب الوقوع بودن نابودی اسرائیل محقق می‌شود؟

از رئیس رژیم صهیونیستی در امارات با موشک‌های یمنی استقبال شد

کابینه کنونی و سابق اسرائیل از برگه صلح ابراهیم و عادی سازی روابط با برخی دولت‌های شکننده عربی برای سرپوش گذاری روی این تصویر تیره استفاده می‌کنند و حتی این برگه ضعیف جعلی بودنش برملا شد و ما شاهد نخستین سفر رئیس اسرائیل به ابوظبی بودیم که با موشک‌های یمنی از او استقبال شد و نمی‌دانیم او شب اول را در پایتخت امارات چگونه خوابید آیا زیر زمین و در پناهگاه خوابید یا روی زمین!

عطوان: کدام پیش‌بینی‌ها درباره قریب الوقوع بودن نابودی اسرائیل محقق می‌شود؟

دل خوش کردن صهیونیست‌ها به محو کردن حافظه نسل‌های فلسطینی به شدت ناکام مانده است و نسل اول، نخستین گلوله مقاومت را در سال ۱۹۶۵ میلادی شلیک کرد و مقاومت پس از شکست ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی گسترش یافت و نسل دوم فلسطینیان نیز انتفاضه اول را با سنگ در سال ۱۹۸۷ میلادی رقم زد و سپس انتفاضه دوم را در سال ۲۰۰۰ میلادی با سلاح کلید زد و نسل سوم نیز جنگ موشک‌ها و پهپاد‌ها و تونل‌ها را شعله ور کرد و انتفاضه سوم نیز در کرانه باختری به راه افتاده است و آنچه که در آینده در پیش است بزرگتر است.

رویای نتانیاهو و بنت محقق نخواهد شد

بنیامین نتانیاهو در سخنانی که به او نسبت داده شده گفته است «تلاش خواهم کرد تا اسرائیل جشن یکصد سالگی اش را ببیند، زیرا تاریخ به ما یاد داده است که طولانی‌ترین عمر هر کشوری برای ملت یهود بیش از ۸۰ سال دوام نداشته است.» این رؤیای نتانیاهو و کسی (نفتالی بنت) که پس از به قدرت رسیده است محقق نخواهد شد ضمن آنکه نتانیاهو هم بقیه عمرش را در زندان سپری خواهد کرد.

یاسر عرفات، رئیس متوفای تشکیلات خودگردان فلسطینی در ژوئیه سال ۱۹۹۴ میلادی چند روز قبل از بازگشت به غزه بر اساس مفاد توافقنامه‌های اسلو که من به شدت با این توافقنامه‌ها مخالف بودم در حالی که در اواخر شب در اطراف دفترش در منطقه بوغرطه در شهر تونس قدم می‌زدیم تا از دست دستگاه‌های شنود در امان باشیم به من گفت: «یهودیان وحشت زده مانند موش‌هایی که از کشتی در حال غرق فرار کنند از فلسطین فرار خواهند کرد البته این اتفاق در زمان من نخواهد افتاد و من آن لحظه را نخواهم دید، اما در زمان تو اتفاق خواهد افتاد...»

کدام یک از پیشگویی‌ها قبل از دیگری اتفاق خواهد افتاد؛ پیشگویی همکار انگلیسی یعنی سیمپسون یا ژنرال ارئیلی یا شافیط یا لوی چپگرا یا مرحوم یاسر عرفات؟

پاسخ را به روز‌های آینده موکول می‌کنیم و آینده مملو از اتفاقات غیرمنتظره است و در اوج خوشبینی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۱:۳۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اسرائیل همین چند دهه هم خوب مونده
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا (صادق)
۲۰:۳۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
به نام خدا
بدون شک نابودی رژیم صهیونیستی اسقاطیل طبق وعده و مژده قرآن کریم حتمی و نزدیک است

رژیم سرطانی صهیونیستی اسقاطیل با اون مساحت بسیار کوچک (که اندازه یک شهر ایران هم نیست)
300 تا بمب اتم داخل انبار هاش موجود هستش!!!!

الان اسقاطیل مثل یک انبار باروت شده فقط کافیه یک کبریت (یعنی یک موشک بالستیک نقطه زن و دقیق) روی یکی از انبار های بمب اتم اسقاطیل فرود بیاد
با توجه به شعاع انفجار 300 بمب اتم و مساحت بسیار کم اسقاطیل
The end israel

اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
نابودی اسراءل به دست روسیه جزء پیش بینی ها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
اسرائیلی ها فرار نخواهند کرد یعنی اجازه ی فرار به آنها نمی دهیم بلکه در فلسطین زنده به گور خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
انشاالله زودتر از همه پیش بینی‌ها کار این رژیم کودک کش تروریست تمام است به لطف خدا
Iran (Islamic Republic of)
اصقرزارع
۲۱:۲۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
بزنید یا موشک بالستیک و حملات فوجی پهبادی ابوظبی ودبی خاندانهای نوکراسراییل وامریکا را نیست ونابودکنید
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۳۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ . غیر ممکنها فقط به دست امت واحده رسول الله ص امت حزب الله ممکن شده و خواهد شد و حزب الله پیروز نهایست در سر تا سر جهان چه دشمنان اسلام مسلمین خوششان بیاید چه بدشان بیاید چه دلشان بخواهد چه دلشان نخواهد پرچم امت یکپارچه حزب الله همیشه بالا بوده و هست و خواهد بود و در سر تا سر جهان برافراشت خواهد شد با ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم عج .
روح بلند مرتبه و ملکوتی و مطهر امام خمینی ره شاد و قرین رحمت الهی خداوند جل جلاله باد و ننگ مرگ جهنم اسفل سافلین بر منافقین کوردلها و کفار و سلطنت طلبها و مافیای قدرت و ثروتشان در داخل ایران اسلامی عزیزمان و در خارج از ایران اسلامی باد که این بی وجدان بی غیرت هرزهای بی بندبار فاسد فاسق متجاهر هنجار شکنان خبیثان شیطان صفتان ملعونین با هزاران روش خون ملت مومنین ایران اسلامی را کرده اند توی شیشه و فقط کارشان اذیت آزار خرابکاری خلافکاری ترویج دادن فرهنگ غربگرایانه فاسدین و براندازی نظام مقدس در ایران اسلامی چیز دیگری نیست و هدفشان خار ذلیل کردن ملت و به بردگی کشیدن ملت ایران اسلامی و وطن فروشی و خیانت و جنایت و غارتگری و فروپاشی خانواده های مومنین و شکنجه گریست انشاءالله و به حول قوه الهی خداوند جل جلاله دیگر بیش از این فرصت بهشان ندهد و نابودشان کند به حق حقانیت خون و جان پاک مطهر و بلندمرتبه و ملکوتی جمیع شهداء والصدیقین . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه پیشگیرانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
فقط پیشگویی رهبر عالی قدر خردمند پیر فرزانه بصیر ولی امر امت واحده رسول الله ص در جهان اسلام ناب محمدی ص در مورد رژیم جعلی نکبت منفور جنایتکار سفاکان خبیث فاسد فاسق شکنجه گران کودک کشان مظلوم کشان بی دفاع کشان فراعنه برده داران نژادپرستان صهیونیستها به وقوع می پیوندد و از صفحه نقشه جغرافیایی کشور فلسطین و سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص محو و پراکنده و نابودخواهند شد همچون حزب ملعون خبیث فاشیستی بعث عراق و داعش که به زباله دان تاریخ بشریت ملعونین انداخته شدند و بومیان فلسطین مسلمانان و مسیحیان و یهودیان اسرائیلی که هرگز با صهیونیستها هیچگونه ارتباطی نداشتند در کنار یکدیگر با صلح آرامش امنیت زیر یک پرچم حکومت قانونی مردم شمول فراگیر مردمی همچون کشورهای ایران اسلامی و کشور لبنان و ترکیه و دیگر کشورهای اسلامی دیگر زندگی می کنند چرا که از قدیم الایام این سه قوم و این سه ادیان الهی در طول تاریخ در فلسطین حق آب خاک داشتند و پیامبرانشان در این سرزمین حضور داشتند و هر قومیت دینی به طریق خودش در منطقه سنتی عبادی مقدس خودشان مشغول به عبادت خاص خودشان خواهند شد بدون آنکه برای یکدیگر مزاحمتی ایجاد کنند تا انشاءالله ظهور منجی عالم بشریت و یاران صدیقشان به وقوع بپیوندد در جهان و بعد در جهان تحولات عظیمی رخ خواهد داد. والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
2022تمومه کار
آخرین اخبار