گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد ابوظبی درباره حملات اخیر به امارات

پنتاگون اعلام کرد که لوید آستین در تماس با ولیعهد ابوظبی درباره حملات اخیر انصارالله یمن به امارات گفت‌وگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که لوید آستین (وزیر دفاع آمریکا) در تماس با ولیعهد ابوظبی درباره حملات اخیر انصارالله یمن به امارات گفت‌وگو کرده است.

پنتاگون اذعان کرده است که حملات نیروهای یمنی تهدیدی برای نیرو‌های آمریکایی و اماراتی مستقر در پایگاه هوایی الظفره است.

وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: آستین در این تماس تلفنی مجموعه اقداماتی را که پنتاگون برای حمایت از امارات انجام می‌دهد، بررسی کرد. اقدامات پنتاگون برای حمایت از امارات، تداوم ارائه گزارش‌های اطلاعاتی برای هشدار زودهنگام را شامل می‌شود. اقدامات پنتاگون برای حمایت از امارات همچنین ادامه همکاری در زمینه پدافند هوایی است. اقدامات ما برای حمایت از امارات همچنین اعزام ناوشکن یو اس اس کول برای همکاری با نیروی دریایی امارات را شامل می‌شود.

نیرو‌های مسلح یمن در عملیاتی در بامداد روز دوشنبه و همزمان با سفر و حضور اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به ابوظبی، این کشور را در پاسخ به حملات امارات به یمن هدف قرار دادند.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: سومین عملیات طوفان یمن با هدف قرار دادن عمق امارات انجام شد و کشورک امارات تا زمانی که تسلیحات دشمن صهیونیستی را در ابوظبی و دبی برای هدف قرار دادن مردم ما به کار گیرد و ابزاری در دست صهیونیست‌ها باشد، امن نخواهد بود.

امارات در سپتامبر ۲۰۲۰ توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار