امارات، حمله دیروز موشکی و پهپادی رزمندگان یمنی را سانسور خبری و تصویری کرد

بنابر اعلام الجزیره، آخرین باری که تصاویر موشک‌های یمنی‌ها در آسمان امارات پخش شد، عاملان فیلمبرداری به سازمان‌های امنیتی احضار شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان - شبکه تلویزیونی الجزیره با اشاره به اقدام امارات در سانسور خبری و تصویری حمله موشکی و پهپادی رزمندگان یمنی به امیرنشین‌های ابوظبی و دبی و احضار عاملان فیلمبرداری‌ها به سازمان‌های امنیتی و جلوگیری از انتشار تصاویر این حمله در شبکه‌های اجتماعی یا رسانه‌ها اعلام کرد پایان جنگ در یمن به توافق‌های منطقه‌ای و بین المللی ارتباط دارد.

در گزارش این شبکه آمده است: در حالی که تصاویری از سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ابوظبی پخش می‌شد گفت: صدای آژیر خطر بلندتر از صدای خوشحالی از نخستین سفر رئیس رژیم صهیونیستی به امارات بود. صدای آژیر خطر به صورت موشک و پهپاد از یمن آمده بود. انصارالله یمن وعده می‌دهند تا زمانی که تجاوزگری ادامه داشته باشد، به این حملات ادامه خواهند داد. آنها می‌گویند اهداف مهمی را در ابوظبی با موشک‌های بالستیک و در دبی با پهپاد هدف قرار دادند. اما روایت امارات، رهگیری و انهدام موشکی است که بقایای آن در یک منطقه غیرمسکونی به زمین افتاد و هیچ تلفاتی نداشت و پرواز هواپیما‌ها هم تحت تأثیر قرار نگرفت.

در ادامه این گزارش آمده است: آخرین باری که تصاویر موشک‌ها در آسمان امارات پخش شد، عاملان فیلمبرداری به سازمان‌های امنیتی احضار شدند و این بار دیگر تصویری در شبکه‌های اجتماعی یا رسانه‌ها منتشر نشد.

نیروهای یمن می‌گویند اعلام خروج امارات از میدان نظامی در یمن، مانور سیاسی بود و نیرو‌های تیپ العمالقه که ابوظبی از آن‌ها حمایت می‌کند، در چند جبهه در دو استان شبوه و مأرب با قدرت می‌جنگند. العمالقه عقب نشینی از بعضی جبهه‌ها را پس از تسلط کامل بر استان شبوه اعلام کرد. این تحرکات در جبهه ها، انعکاس آنچه در آسمان امارات رخ می‌دهد، ارزیابی و به عنوان پیام امارات برای یمنی ها به منظور کاستن از فشار‌های میدانی بر آنها، تفسیر می‌شود به این امید که حملات انصارالله هم علیه امارات فروکش کند.

متوقف کردن جنگی که هفت سال است ادامه دارد، به تصمیم سیاسی نیاز دارد که به نظر می‌رسد به توافق‌های منطقه‌ای و بین المللی ارتباط دارد، اما شاید پیش از آن، شاهد درگیری‌های بیشتری باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار