افزایش دوباره بهای نفت خام در بازار انرژی

قیمت نفت خام در معاملات بازار‌های جهانی و در آستانه نشست اعضای سازمان اوپک پلاس بار دیگر به بالاترین میزان خود در ۷ سال گذشته رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان - مرکز داده‌های انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا به دلیل افزایش تقاضا کاهش پیدا کرده است. همچنین سرمایه‌گذاران ترجیح دادند در آستانه نشست اعضای سازمان اوپک پلاس در معاملات روز گذشته کمی محتاط‌تر عمل کنند.

به گفته خبرگزاری رویترز، قیمت نفت خام برنت دریای شمال با ۰.۴ درصد افزایش به قیمت هر بشکه ۸۹ دلار و ۵۲ سنت رسید.

این در حالی است که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۴ درصد افزایش به قیمت ۸۸ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه معامله شد.

تنش‌های ژئوپلیتیکی در شرق اروپا و بخش‌هایی از خاورمیانه تا به حال بیشترین تأثیر را روی افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی داشته‌اند. به طوری قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ تا به امروز بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است.

تحلیلگران می‌گویند شاید کاهش مقطعی ذخایر نفت آمریکا کمی موجب حمایت از بازار شود، ولی افزایش ناگهانی ذخایر بنزین در این کشور این هیجان را تاحدی کاهش داده است.

بسیاری معتقدند اوپک پلاس در نشست امروز خود سیاست خود برای تولید و عرضه نفت خام را بدون تغییر ادامه خواهد داد که این به معنای ادامه روندی صعودی قیمت نفت خام حداقل برای میان مدت در بازار انرژی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
بله نفت رو به چین میفروشیم تهاتری یعنی بجای پول ازنصف بیشتر اجناس رو وارد کشور میکنیم ولی متاسفانه همین جنسها با چندین برابر قیمت به مردم خودمون فروخته میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
پولای بلوکه شده هرروز بیشتر و بیشتر و مشتری هامون هم افزایش میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۰۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
فعلا که داررن میگن پولهای فروش نفت داره میاد(البته به جز بلوک شده ها )ولی کجا میاد و ما چرا حس نمیکنیم و تغییری هم با این افزایش قیمت و فروش و... تو زندگیمون حس نمیکنیم و هرروزم بدتر میشه و فقیر فقیرترررر عجیبه !!
آخرین اخبار