معترضان کرونایی بلژیک خواهان استعفای دولت شدند

معترضان به محدودیت‌های کرونایی در بلژیک از دولت این کشور خواستند تا استعفای خود را ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان - هزاران نفر از معترضان به محدودیت‌های کرونایی امروز (یک‌شنبه) برای سومین بار در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) به خیابان‌های بلژیک آمدند و خواستار استعفای دولت شدند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس بلژیک از تجمع بیش از هزار و ۶۰۰ نفر در این کشور برای اعتراض علیه محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

یک دانشجوی ۲۳ ساله که در جمع معترضان حضور داشت به این خبرگزاری گفت: «من اینجا هستم، زیرا نمی‌خواهم تحت کنترل دولت باشم. اگر نمی‌خواهم واکسینه شوم، حق من است که واکسن نزنم.»

خبرگزاری ریانووستی نیز در این باره با بیان آن‌که این معترضان خواهان کناره‌گیری دولت هستند، نوشت: «این بار سازمان‌دهنده این اقدام یک جنبش عمومی به نام "بلژیک متحد برای آزادی" است.»

گفته می‌شود در طول اعتراض امروز سازمان‌دهندگان مشغول جمع‌آوری امضا برای ارائه درخواست به مجلس نمایندگان بلژیک (پارلمان) برای آغاز روند انحلال دولت ائتلافی فعلی به نخست‌وزیری «الکساندر دو کرو» هستند.

از جمله خواسته‌های معترضان لغو گواهی کرونا است که بدون آن حضور در رستوران‌ها، سینماها، سالن‌های ورزشی مجاز نیست.

علاوه بر این، معترضان با واکسیناسیون اجباری مخالفند که قرار است در بلژیک برای پرسنل پزشکی معرفی شود.

یک هفته پیش بیش از ۵۰ هزار نفر در اقدامی مشابه در بروکسل شرکت کردند. این یک تجمع مسالمت‌آمیز بود که به درگیری بین معترضان و پلیس تبدیل شد، تعدادی از افراد و افسران پلیس به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

در این درگیری ۱۱ نفر دستگیر شدند، همچنین بلژیک روز جمعه برخی از محدودیت‌های ویروس کرونا را کاهش داد و مکانیسم جدیدی را برای ارزیابی وضعیت اپیدمیولوژیک در این کشور معرفی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار