گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان/ دعوت رئیسی از الهام علی‌اف برای سفر به تهران

حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایرام‌اف در تماس تلفنی درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور آذربایجان، مراتب دعوت حجت‌الاسلام رئیسی از رئیس جمهور آذربایجان برای سفر به ایران را به همتای خود ابلاغ کرد.

او با اشاره به توافقات و پروژه‌های عمرانی مشترک میان دو کشور، همچنین سایر موافقتنامه‌های همکاری میان دو کشور، بر ضرورت پیگیری برای عملیاتی شدن هر چه زودتر این توافقات تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری دولت آذربایجان در انتقال جمعی از ایرانیان زندانی در آذربایجان به ایران را خوب و قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد تا کمیسیون مشترک کنسولی میان دو کشور به زودی در باکو برگزار شود.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور خبر داد و گفت در تلاش هستیم تا این کمیسیون در زمان مقرر برگزار شود.

بایرام‌اف گفت: برای برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی دو کشور در باکو آماده هستیم و امیدوارم در آینده نزدیک به ایران سفر کنم.

او با اشاره به دیدار روسای جمهور دو کشور در ماه نوامبر بر پیشبرد و عملیاتی کردن توافقات صورت گرفته بین روسای جمهور دو کشور و اجرایی شدن طرح‌ها و پروژه‌های مشترک بین دو کشور تأکید کرد.

تسهیل و تسریع در صدور روادید میان دو کشور، توسعه همکاری میان پارلمان‌های دو کشور و توسعه همکاری‌های استان‌های مرزی دو کشور از دیگر نکات مطرح شده امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با همتای آذربایجانی خود بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
باکو چرا برای ایرانیان ویزا صادر نمیکنه ؟
آخرین اخبار