به زودی شاهد عملیاتی شدن انتقال گاز ایران به کشور آذربایجان خواهیم بود

وزیر امور خارجه گفت: به زودی شاهد عملیاتی شدن انتقال گاز ایران به جمهوری آذربایجان خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، که به منظور دیدار رسمی و تبادل نظر با مقامات جمهوری آذربایحان در باکو به سر می برد، عصر امروز با خانم «صاحبه غفارووا»، رئیس مجلس ملی آن کشور دیدار و گفتگو کرد.

 تقویت مناسبات دو کشور در عرصه های مختلف از جمله گسترش همکاری های پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان در عشق آباد در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو اکو گفت: ملاقات روسای جمهور در عشق آباد صفحه جدیدی را در مناسبات دو کشور همسایه گشوده است و ما به زودی شاهد عملیاتی شدن انتقال گاز ایران به جمهوری آذربایجان در چارچوب توافقنامه سه جانبه سوآپ گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از طریق ایران خواهیم بود.

امیرعبداللهیان  همچنین اسناد مربوط به اصلاح قانون عوارض جاده ای و تعرفه ترجیحی در مجلس ملی جمهوری آذربایجان به منظور تسهیل در گسترش همکاری ها را از جمله مواردی دانست که نیاز به تصویب دارد.

رئیس مجلس ملی آذربایجان نیز گفته که ما در جنگ قره باغ شاهد حمایت قاطع دولت و ملت ایران از جمهوری آذربایجان بوده ایم و قدردان آن هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۲ دی ۱۴۰۰
الهام علی اوف میدونست هرچقدرم به ایران بد بگه بازم ایران برای یک دلار براش خم و راست میشه سیاست تسلیم شدن در مقابل رفیق اسرائیل الهام علی اوف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۲ دی ۱۴۰۰
چرا باید به آذربایجان اهمیت بدیم؟ چراباید خودمون جلوی اونا کوچک کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۲ دی ۱۴۰۰
آذربایجان اول بره یه پارس جنوبی برا خودش بزنه بعد توقع گاز داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۲ دی ۱۴۰۰
شما که گاز ندارید برای ملت ایران
چطور دارید صادر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۰۲ دی ۱۴۰۰
به زودی شاهد گران شدن گاز خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۰۲ دی ۱۴۰۰
بله دیگه ملت خودمونو زیر فشار میذارین ک گاز نداریم و هرکی زیاد مصرف کنه پدشو درمیاریم الان دارین صادر میکنین ب اذربایجان ؟؟؟این ی نوع باج نیس
آخرین اخبار