سومین شب جشنواره فیلم عمار خوزستان با محوریت «عدالتخواهی»

 سومین شب از جشنواره مردمی فیلم عمار استان خوزستان با اکران نماهنگ «تشنه» به کارگردانی اسماعیل معنوی کلید خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - این نماهنگ مشکلات آب آشامیدنی در استان خوزستان و تلف شدن دام ها و خشک شدن محصولات کشاورزی بر اثر نبود آب را به تصویر می کشد.

اکران های جشنواره مردمی فیلم عمار با اکران فیلم داستانی «سوییپر» ادامه یافت.

مستند «دراکوخار» به کارگردانی صادق خاتم‌پور روی پرده جشنواره عمار خوزستان رفت.

این مستند، به بررسی ساخت پروژه گردشگری توریستی در تنگه تکاب بهبهان در سال ۱۳۹۷ می‌پردازد.

اکران‌های شب سوم جشنواره با اثر داستانی نگین سلیمان، که موفق به دریافت فانوس بخش داستانی کوتاه در دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شده بود، به پایان رسید.

این اثر روایت‌گر ماجرای رزمندگانی است که در حال نبرد برای پیروزی قدس، دارای سامانه‌ای هستند که نیروهای مقابل را نابود می‌کند.

ویژه برنامه «روایت عدالت» از سری ویژه برنامه‌های جشنواره مردمی فیلم عمار استان خوزستان در شب سوم جشنواره عمار برگزارشد.

در ابتدای برنامه حجت الاسلام رضا افشار، با تبیین علت تعیین محوریت جشنواره مردمی فیلم عمار استان خوزستان به پیشرفت و عدالت گفت: جامعه شیعی باید قبل از ظهور امام زمان (عج)، شعارهای خود را بر جامعه حاکم کند.

در ادامه برنامه‌های نشست «روایت عدالت»، حجت الاسلام قنبریان، به صورت مجازی در نشست حاضر شد.

او با اشاره به فاصله طبقاتی گفت: در کنار ویلاسازی، حاشیه نشینی رخ می‌دهد که سبب ناهنجاری‌های فراوان می‌شود.

محمد‌رضا آقاجری، رئیس سابق شورای شهر امیدیه از دیگر مهمانان برنامه شب سوم بود.

حسین اسکندری خبرنگار و فعال اجتماعی مهمان دیگر سومین شب جشنواره فیلم عمار با شرح اتفاقات پیرامون میدان میوه و تره‌بار الغدیر گفت: اتفاقاتی که در میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز افتاد، حاصل تشکیل حلقه‌های فساد در استان بود.

به گفته اسکندری حکمی از قوه قضائیه صادر شد و شهرداری اجرا می‌کرد؛ به این صورت بود که با نیوجرسی غرفه‌ها را مسدود می‌کردند، اما تنها کسی که مقابل این اراده ایستاد حجت الاسلام موسوی فرد بود. بدون پیگیری خطیب جمعه اهواز، الغدیر تعطیل می‌شد.

در پایان نشست نیز حجت الاسلام و المسلمین مجتبی نامخواه، پژوهشگر و فعال اجتماعی عدالت‌خواه در پیامی که از طریق ویدئو ابلاغ شد گفت: فعالیت عدالتخواهان در خوزستان تبدیل به مکتب عدالت‌خواهی خوزستان شده است.

پس از گفتگوی میهمانان شب عدالت دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار خوزستان، از پوستر مستند «دراکوخار» به کارگردانی صادق خاتم‌پور رونمایی شد.

افزون بر آن کارگاه تصویربرداری با تدریس سید عبدالحمید موسوی و دومین جلسه کارگاه تجربه نگاری در تاریخ شفاهی با حضور حسینی نویسنده کتاب «دا» برگزار شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.