رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا:

امارات آشکارا به یمن تجاوز کرد و باید تبعات آن را بپذیرد

رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا اعلام کرد موضع امارات در قبال یمن در همه ابعاد اشتباه بود و این کشور بدون دلیل و آشکارا در یمن دخالت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان- رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا در مصاحبه‌ای موضع امارات در قبال یمن را اشتباه دانست.

«محمد عبدالسلام» در مصاحبه‌های جداگانه با خبرگزاری های المیسره و المیادین گفت: «موضع امارات در قبال یمن در همه ابعاد اشتباه بود. این کشور بدون دلیل و آشکارا در یمن دخالت دارد. آتش افروزی امارات به دستور آمریکا و اسرائیل رخ داده است. امارات آشکارا به یمن تجاوز کرد و باید تبعات آن را بپذیرد.»

او در اعلام کرد آمریکا بر شورای امنیت تسلط دارد و بیانیه اخیر آن حاوی مطلب جدیدی نبود. اتحادیه عرب هم به دفتری تابع سفارت سعودی در مصر تبدیل شده است.

عبدالسلام با اشاره به حمایت ملت‌ها از یمن تاکید کرد تروریستی خوانده شدن انصارالله خواسته آمریکا و در جهت منافع آن است. این کار هیچ تاثیری بر میدان نمی‌گذارد و ارزشی ندارد.

او با ذکر این نکته که سامانه پاتریوت توانایی رهگیری موشک‌های بالستیک را ندارد گفت: تا زمانی که تجاوز به یمن ادامه داشته باشد، حملات ما هم ادامه خواهد یافت و این، حق مشروع ما و در چارچوب سیاست دفاعی است. ما چندین سال امارات را هدف قرار ندادیم، زیرا فرماندهی تجاوزات را بر عهده نداشت، اما اکنون که به این عرصه بازگشته ما پاسخ آن را می‌دهیم. اگر امارات می‌خواهد هدف قرار نگیرد باید دیگران را هدف قرار ندهد. هر زمان تجاوز به یمن متوقف شود حملات ما پایان می‌یابد.

نیرو‌های یمنی بامداد امروز (دوشنبه) نیز با چندین فروند موشک عربستان و امارات را هدف قرار دادند. «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز در این خصوص اعلام کرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات «طوفان یمن ۲» اهداف حیاتی و حساسی را با موشک‌های بالستیک ذوالفقار در ابوظبی و با پهپاد‌های صماد ۳ اهدافی را در دبی امارات هدف قرار داده است.

نزدیک به ۷ سال است که یک ائتلاف عربی متجاوز به سرکردگی عربستان و امارات و با حمایت تسلیحاتی و نظامی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به یمن حمله کرده است با وجود کشته و زخمی شدن چندین هزار یمنی سازمان‌های بین‌المللی در این خصوص سکوت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار