بلینکن از احتمال کاهش کارکنان سفارت آمریکا در کی‌یف خبر داد

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد در صورتی که وضعیت امنیتی اوکراین به همین منوال پیش رود، تعداد کارکنان سفارت آمریکا در کی‌یف را کاهش می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان- «آنتونی بلینکن» در مصاحبه با شبکه سی ان ان در خصوص تحولات اوکراین گفت: «در صورتی که وضعیت امنیتی در اوکراین چنین باشد، تعداد کارکنان سفارت خود در کی‌یف را کاهش خواهیم داد.»

وزیر خارجه آمریکا هدف از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را پاسخ به هرگونه تجاوز روسیه دانست و گفت: اما اگر این تحریم‌ها در حال حاضر اعمال شوند هیچ اثری نخواهند داشت.

ساعاتی پیش نیز «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا با تکرار ادعا‌های خود اظهار کرد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، آمریکا و متحدانش پاسخ سختی خواهند داد.

 روز جمعه، وزرای خارجه روسیه و آمریکا در ژنو با یکدیگر دیدار کردند و بلینکن قول داد که آمریکا تا هفته آینده به پیشنهادات مسکو درباره تضمین‌های امنیتی پاسخ کتبی بدهد. تضمین‌های امنیتی، محدودیت‌هایی را برای استقرار نیروها، هواپیما‌ها و کشتی‌های جنگی و سامانه‌های موشکی اعمال و از پیشروی ناتو و آمریکا به طرف شرق و نزدیک مرز‌های روسیه ممانعت می‌کند.

این در حالی است که شب گذشته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پیامی با اشاره به برگزاری رزمایش ناتو و آمریکا در دریای مدیترانه از انتظار روسیه برای انجام اقدام تحریک‌آمیز از سوی اوکراین و آمریکا خبر داد.

 وبگاه میلیتری تایمز هم از قصد آمریکا و ناتو برای برگزاری رزمایشی در دریای مدیترانه و با بهره‌گیری از ناو هواپیمابر «یواس‌اس هری ترومن» آمریکا خبر داد و هدف از این رزمایش را نیز درگیری احتمالی میان روسیه و اوکراین دانست.

سال گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه به طور جدی هشدار داد که تلاش اوکراین برای بازپس‌گیری کنترل مناطق شرق تحت کنترل جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه، «پیامد‌های جدی برای کشور اوکراین» خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار