همزمان با رزمایش ناتو-آمریکا

روسیه: انتظار حمله اوکراین و آمریکا را داریم

همزمان با برگزاری رزمایش ناتو و آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از حمله احتمالی از سوی اوکراین و آمریکا خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در پیامی با اشاره به برگزاری رزمایش ناتو و آمریکا در دریای مدیترانه، از انتظار روسیه برای انجام اقدام تحریک‌آمیز از سوی اوکراین و آمریکا خبر داد.

زاخارووا در پیامی تلگرامی نوشت: «ما از آمریکا و کی‌یف انتظار اقدام تحریک‌آمیز -اطلاعاتی و نظامی- داریم. آن‌ها در چنین مواردی تجربه بسیاری دارند و احتمال انجام چنین اقدامی بالاست.»

از طرفی وبگاه میلیتری تایمز، از قصد آمریکا و ناتو برای برگزاری رزمایشی در دریای مدیترانه و با بهره‌گیری از ناو هواپیمابر «یواس‌اس هری ترومن» آمریکا خبر داد و هدف این رزمایش را نیز درگیری احتمالی میان روسیه و اوکراین دانست.

نام این رزمایش «ضربت نپتون -۲۲» است و «جان کربی» سخنگوی پنتاگون، مدعی است که هدف این رزمایش احتمال افزایش تنش با روسیه نیست و طرحی با چنین هدفی تاکنون برنامه‌ریزی نشده است.

به ادعای کربی این رزمایش هدف افزایش قابلیت‌های ناتو و کمک به نیرو‌های ائتلاف در مواقع بحرانی را دارد.

ساعاتی پیش وزارت دفاع روسیه تصاویری از اعزام جت‌های جنگنده سوخو به بلاروس را برای شرکت در رزمایش‌های نظامی مشترک میان دو کشور منتشر کرد.

روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و پس از الحاق کریمه به روسیه فروپاشید، اما روسیه بار‌ها تأکید کرده است که قصد حمله نظامی به اوکراین را ندارد و در عوض ناتو با تحریکات خود بر تنش‌ها در منطقه می‌افزاید.

به تازگی «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، پس از دیدار با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود، در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد روسیه هیچ‌گاه از طریق نمایندگان رسمی خود حتی یک بار هم ملت اوکراین را تهدید نکرده است.

اما، سال گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، به طور جدی هشدار داد که تلاش اوکراین برای بازپس‌گیری کنترل مناطق شرق تحت کنترل جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه، «پیامد‌های جدی برای کشور اوکراین» خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
از غرب انتظار همه جور شر و فتنه ای رو باید داشت و همیشه موقع خواب باید یه چشمون رو به طرف غرب تا صب باز نیگر داشت والا ممکنه شب آخر زندگیمون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
هر چی آتیشه از گور غربیا بلند میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
آمریکا ادعا کرده روسیه دنبال عملیات فالز فلگ برای حمله به اوکراینه. با توجه به سابقه بد آمریکا این حرف یعنی اوکراین به تحریک آمریکا عملیاتی علیه روسیه انجام میده و اگه روسیه واکنش نشون بده آمریکا ادعا می‌کنه این عملیات کار اوکراین نبوده و فالز فلگ و کار خود روسیه است.
آخرین اخبار