ممنوعیت پرواز پهپاد‌ها در امارات در پی وحشت از پهپاد‌های یمنی

در پی عملیات نیرو‌های یمنی در حمله به فرودگاه ابوظبی، امارات پرواز پهپاد‌ها را در این کشور ممنوع اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – تنها چند روز پس از عملیات نیرو‌های یمنی در هدف قرار دادن چند نقطه از امارات، از جمله فرودگاه ابوظبی، امارات پرواز پهپاد در این کشور را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری وام امارات، وزارت کشور امارات امروز (شنبه) از توقف پرواز پهپاد‌ها به مدت یک ماه در این کشور خبر داد.

بر پایه این گزارش، این ممنوعیت شامل استفاده کنندگان از هواپیما‌های بدون سرنشین، هواپیما‌های ورزشی سبک در اشکال و انواع مختلف آن از جمله تمرینات ورزشی در حال حاضر می‌شود. این تصمیم با هماهنگی هیئت عمومی هواپیمایی کشوری امارات و با توجه به دستورالعمل صادر شده اتخاد شده است.
وزارت کشور امارات مدعی شده است این ممنوعیت به دلیل شیوه‌های اشتباهی است که در زمینه‌های ورزشی مشاهده شده؛ به طوری که در مناطقی که اجازه فعالیت‌های ورزشی داده نشده از این هواپیما‌ها استفاده شده است.

این ممنوعیت پس از آن انجام می‌گیرد که در عملیات اخیر نیرو‌های یمنی، فرودگاه ابوظبی هدف گرفته شد. یحیی سریع چند روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیات «توفان یمن» با ۴ موشک بالدار «قدس ۲» پالایشگاه نفت المصفح و فرودگاه ابوظبی را هدف قرار دادیم. در هدف قرار دادن فرودگاه ابوظبی از موشک بالستیک «ذوالفقار» نیز استفاده شد.

پس از آن، امارات روز گذشته با ارسال یادداشتی به اتحادیه عرب خواست تا یکشنبه هفته آینده یک جلسه اضطراری در سطح نمایندگان به ریاست کویت برای محکوم کردن حملات روز دوشنبه جنبش انصارالله یمن به امارات برگزار شود.

همچنین فرماندهی مرکزی آمریکا امروز (شنبه) اعلام کرد دوشنبه گذشته که نیرو‌های یمنی برخی مواضع را در ابوظبی با موشک‌های بالستیک و پهپاد‌ها هدف قرار دادند، نیرو‌های آمریکایی مستقر در امارات به پناهگاه رفتند.

ویلیام اوربان، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد نیرو‌های آمریکایی در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی ساعت ۹:۰۱ شب به وقت محلی با توجه به تهدیدات احتمالی انصارالله یمن حدود نیم ساعت در حال آماده باش کامل بودند که شامل احتمال استفاده خلبانان از پناهگاه‌ها هم می‌شد و همه چیز به صورت کاملا حرفه‌ای و سازمان یافته انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار