آمریکا تسهیل‌گران مالی حزب‌الله لبنان را تحریم کرد

وزارت خزانه‌ داری آمریکا از تحریم‌های جدیدی که تسهیل‌گران مالی حزب‌الله لبنان را هدف قرار می‎دهد، خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت خزانه داری آمریکا در وب‌سایت خود اعلام کرد که تسهیل‌گران مالی که به جنبش حزب‌الله لبنان کمک می‌کردند را تحریم کرده است، زیرا به ادعای آمریکا این فعالیت‌ها علیه مردم لبنان بوده و بی‌ثباتی را به همراه دارد.

خبرگزاری رویترز در این خصوص نوشت: آمریکا امروز (جمعه) تحریم‌هایی را علیه سه شهروند لبنانی و ۱۰ نهاد که به گفته آنان بخشی از یک شبکه بین‌المللی وابسته به جنبش حزب‌الله هستند و تحریم‌های پیشین این جنبش را دور زده‌اند، اعمال کرد.

«عدنان ایاد» تاجر لبنانی، «عادل دیاب» و «علی عادل دیاب» شرکای ایاد از کسانی هستند که در لیست تازه تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند. شایان ذکر است عدنان ایاد در تاریخ ۱۸ ژانویه وارد لیست تحریم‌های آمریکا شده بود.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد وزارت خزانه داری این کشور متعهد است فعالیت‌های حزب‌الله و تلاش‌های این جنبش برای دور زدن تحریم‌ها را مختل کند.

خزانه داری آمریکا در خصوص فعالیت‌های عدنان ایاد ادعا کرد او تاجری لبنانی است که شرکت «الامیر» در لبنان را اداره می‌کند. پسر او جهاد عدنان ایاد از اعضای حزب‌الله است و با استفاده از شرکت ساخت‌ و ساز پدرش به این جنبش کمک مالی کرده است.

سه روز پیش نیز وزارت خزانه داری آمریکا سه فرد و یک نهاد مرتبط با حزب‌الله لبنان را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. این تحریم‌ها در حالی انجام می‌شود که به تازگی برخی منابع لبنانی از درخواست آمریکا برای مذاکره با حزب الله لبنان با هدف بررسی برخی مسائل این کشور خبر داده بودند؛ حال آنکه حزب الله با مذاکره با واشنگتن قاطعانه مخالفت کرده است. به گفته منابع مطلع، حزب الله به هیچ پیشنهاد آمریکا برای مذاکره اهمیت نمی‌دهد و راه حل را در این می‌داند که آمریکا از برهم زدن اوضاع در لبنان دست بردارد؛ نه آنکه با مطرح کردن برخی پیشنهاد‌ها مانور دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار