شرط وزیر خارجه اتریش برای کمک اتحادیه اروپا به لبنان

وزیر خارجه اتریش شرط کمک اتحادیه اروپا به لبنان را کمک متقابل بیروت به اتحادیه ذکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - الکساندر شالنبرگ در دیدار با وزیر خارجه لبنان در بیروت، کمک اتحادیه اروپا به بیروت برای رهایی از بحران اقتصادی را منوط به اصلاح دولت این کشور عنوان کرد.

به گفته اِی بی سی نیوز، وزیر خارجه اتریش تاکید کرد که لبنان باید با صندوق بین المللی پول به توافق برسد، تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت در اوت ۲۰۲۰ را پیش ببرد و بخش بانکی که به شدت آسیب دیده را بازسازی کند. شالنبرگ راه‌حل خروج بیروت از این وضعیت را اراده رهبران این کشور دانست.

عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان نیز از اقدامات اصلاحی دولت در بخش برق خبر داد و ابراز امیدواری کرد بیروت تا پایان فوریه با صندوق بین المللی پول به توافق برسد.

بحران اقتصادی در لبنان از سال ۲۰۱۹  و با کاهش ارزش پول ملی این کشور در مقابل دلار  با اعمال تحریم های آمریکا علیه این کشور و  انفجار بندر بیروت شدت یافت.

بانک جهانی، بحران اقتصادی لبنان را یکی از بدترین بحران‌های جهان از دهه ۱۸۵۰ توصیف کرده است. ده‌ها هزار نفر از اکتبر ۲۰۱۹ شغل خود را از دست داده اند و پوند لبنان بیش از ۹۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. تقریبا ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیونی این کشور-از جمله ۱ میلیون آواره سوری- در فقر به سر می‌برند.

اواخر چهارشنبه، شالنبرگ با میشل عون، رئیس جمهور لبنان ملاقات کرد. در جریان این دیدار، عون به مقام اتریشی گفت که «اراده خوبی» برای گفتگو با صندوق بین المللی پول وجود دارد تا لبنان را از بحران نجات دهد. وزیر امور خارجه اتریش نیز به تداوم کمک به پناهجویان سوری در لبنان تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار