وزارت دفاع روسیه از پایان رزمایش دریایی با ایران و چین خبر داد

منابع روسی در بیانیه‌ای از پایان رزمایش دریایی مرکب با همراهی ایران و چین خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان- وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد رزمایش دریایی مرکب که با همراهی ایران و چین در دریای عمان برگزار شده بود امروز (جمعه) به پایان رسید.

بر اساس گزارش خبرگزاری رگنوم روسیه این وزارتخانه اعلام کرده است پس از پایان این رزمایش کشتی‌های ناوگان اقیانوس آرام روسیه بر اساس برنامه سفر‌های دوربرد خود به گشت‌زنی در دریا‌های دور ادامه خواهند داد.

رزمایش مرکب «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲» با هدف تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه؛ گسترش همکاری‌های چندجانبه، نشان دادن حسن نیت و توانایی میان سه کشور جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک صبح امروز ۱ بهمن ۱۴۰۰ در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع در شمال اقیانوس هند برگزار شد.

در همین راستا روز سه شنبه ناوگان دریایی «پاسیفیک» روسیه مستقر در اقیانوس آرام اعلام کرده بود برای شرکت در یک رزمایش مشترک با ایران و چین وارد بندر چابهار در خلیج‌فارس شده است.

روزنامه گلوبال تایمز چندی پیش اعلام کرده بود برای چین، روسیه و ایران اطمینان یافتن از ایمنی حمل و نقل بین‌المللی بسیار مهم است. بیشتر تجارت بین‌المللی روسیه توسط کشتی‌های باری انجام می‌شود. ایران هم برای صادرات نفت خود به کشتیرانی متکی است. واردات نفت و گاز چین و برخی دیگر از تجارت‌های خارجی از طریق دریا انجام می‌شود. بنابراین، طبیعی است که چین، روسیه و ایران در حوزه نیروی دریایی با یکدیگر همکاری داشته باشند، به ویژه تلاش‌های مشترک آن‌ها علیه هژمونی منطقه‌ای و دزدان دریایی قابل توجه است.

آخرین رزمایش دریایی مشترک میان ایران، روسیه و چین در سال ۹۸ برگزار شد که بر اساس گزارش خبرگزاری آر تی آن رزمایش نظامی بیشتر شبیه به بیانیه سیاسی بود که پیام‌های ایران را به آمریکا منتقل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار