تقویت همکاری دوجانبه، محور گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و ونزوئلا

سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و نیکلاس مادورو در تماسی تلفنی درباره همکاری‌های دو جانبه رایزنی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان -دیمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران گفت روز گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند. موضوع استقرار پایگاه‌های نظامی روسیه در ونزوئلا مورد بحث قرار نگرفت.

سخنگوی کرملین گفت: «در مجموع، همکاری‌های دوجانبه روسیه و ونزوئلا بسیار چند جانبه و مبتنی بر مشارکت است و متنوع‌ترین جنبه‌های این تعامل دیروز مورد بحث قرار گرفت.»

وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که با تشدید تنش‌ها با واشنگتن بر سر اوکراین و فعالیت قابل توجه ناتو در نزدیکی خاک روسیه، استقرار نیرو‌های روسیه در ونزوئلا و کوبا را رد نمی‌کند. با این حال، مسکو خاطرنشان کرد که امکان چنین استقرار به واکنش واشنگتن به پیشنهادات تضمین امنیتی بستگی دارد.

 این مقام ارشد روسی همچنین به ابتکار عمل برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونباس پرداخت و تاکید کرد که در حال حاضر اولویت شماره یک، جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها است و در واقع پرهیز از تلاش برای کسب امتیاز سیاسی در این شرایط مهم است.

آنتونی بلینکن و سرگئی لاوروف، وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه نیز امروز در ژنو درباره تضمین‌های امنیتی و بحران اوکراین گفت‌وگو کردند.

در این دیدار وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ما و شرکایمان متعهد به حل و فصل اختلافات بر سر بحران اوکراین از طریق مسیر دیپلماتیک هستیم، اما اگر این مسیر با شکست مواجه شود، پاسخ قاطع خواهیم داد.

در این دیدار وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که همتای آمریکایی خود وعده داده است که هفته آینده به پیشنهاهای تضمین امنیتی مسکو پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار