۱۲ اثر صنعتگران قاینی بر روی میز داوری

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات گفت: ۱۲ اثر از صنعتگران شهرستان قاین برای حضور در جلسه داوری نشان مرغوبیت صنایع دستی تایید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - عباس زاده گفت: معاونت صنایع‌دستی وزارت، با توجه به معیار‌های ارایه شده از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی و با توجه به مشارکت در برنامه‌های نشان کیفیت یونسکو در صنایع‌دستی (مهر اصالت)، برنامه‌ای را تحت عنوان نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی پایه‌ریزی و دنبال می‌کند.

به گفته او داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی هر دوسال یک مرتبه برگزار می‌شود.

امسال ۱۷ اثر از شهرستان قاینات به هیأت اولیه بررسی درخواست‌ها ارسال شده که ۱۲ اثر تأییدیه‌های لازم برای شرکت در جلسه داوری را دریافت کرده‌اند.

هنرمندان تحت پوشش شهرستان قاینات تاکنون توانسته‌اند به ۱۲ نشان ملی مرغوبیت کالا دست یابند که شامل یک سوم کل نشان‌ها در استان می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات گفت: زهرا افشاری و انسیه جانی، از جمله صنعتگران و مربیان تحت پوشش اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات هستند که در رشته‌های سفره‌آردی و چادرشب‌بافی، موفق به کسب ۷ نشان ملی مرغوبیت کالا شده‌اند که نشان از فعالیت و تلاش مداوم برای پیشرفت و بالندگی در فرایند تولید کالای کیفی دارد.

او هم چنین در خصوص شرایط و معیار‌های داوری گفت: محصولات تولیدی در ۴ زمینه مرغوبیت، اصالت، نوآوری و قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار (سفارش پذیری) مورد داوری قرار می‌گیرند.

عباس زاده گفت: همچنین باید پیش شرط‌هایی از جمله سازگاری با محیط زیست در تکنیک‌های مورد استفاده برای تولید و نیز رعایت عدالت و حقوق اجتماعی و همچنین رعایت حق عوامل تولید، حقوق مصرف کننده و قوانین کار رعایت شود.

انتهای پیام / ط ا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.