اشتغالزایی جوهره وجودی زنان سرپرست خانوار

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۳۰۰ زن سرپرست خانوار نهبندان و سربیشه با هدف اشتغالزایی در دوره‌های آموزشی گلیم بافی و حوله بافی شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - موهبتی گفت: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی علاوه بر انجام رسالت‌های امداد رسانی تلاش دارد با اجرای طرح‌های مختلف به نیازمندان کمک کند که یکی از این طرح‌ها برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی است.

به گفته او در جهت احیای صنایع دستی و ایجاد کسب و کار خرد، ۳۰۰ زن سرپرست خانوار در دوره‌های آموزشی گلیم بافی و حوله بافی با هدف اشتغالزایی در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه شرکت کرده‌اند.

تاکنون با برگزاری دوره‌های آموزشی ۱۱ کارگاه اشتغالزایی در نهبندان ایجاد شده است ، همچنین یک کارگاه حوله بافی با استفاده از هشت دستگاه در روستای حاجی آباد بیرجند با هدف توانمند سازی محلی با رویکرد توسعه کسب و کار خرد در مناطق حاشیه نشین ایجاد شده است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در قالب اجرای طرح یاس و کاروان نیکوکار نیز برای زنان سرپرست خانوار و جوانان در شهرستان‌های درمیان و سربیشه کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی در حال برگزاری است.

به گفته او برای ۸۰ نفر از افراد علاقه‌مند استارت‌آپ ویکندی برگزار شد و طرح‌های برگزیده برای اجرا به سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور معرفی شدند تا در صورت تأیید زمینه اجرای آنها فراهم شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار