اخبار نیروی انتظامی استان قزوین ؛

«مشمولان غایب»وضعیت خدمتی خود را تعیین کنند / دستگیری سارقان فیوج در پوشش ماموران دولتی

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز چهارشنبه بیست و نهم دی ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین -  سرهنگ امید همتی مجد معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان گفت: بهره مندی از کسری خدمت دو ماهه برای متاهلین و سه ماهه به ازای هر فرزند، بهره مندی از حقوق و مزایای استحقاقی در طول خدمت، معرفی به مراکز اشتغال زایی پس از پایان خدمت با گذراندن دوره‌های مهارت آموزی، معرفی به بانک‌های عامل جهت دریافت وام‌های خود اشتغالی، ازدواج و خرید کالا پس از پایان خدمت از جمله مزایای انجام به موقع خدمت مقدس سربازی هستند.

در این رابطه مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند برابر ماده ۱۰ با محرومیت اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، عدم دریافت تسهیلات بانکی، عدم صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال، ممنوعیت خروج از کشور و موارد دیگر مواجه می‌شوند.

برابر ماده ۱۰ انجام امور زیر در مورد مشمولان وظیفه عمومی مستلزم ارائه مدرک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی است و فتوکپی مدرک، از جمله منضمات ضروری پرونده متشکله محسوب می‌شود.

۱- دریافت هرگونه وام و کمک‌های کشاورزی و صنعتی و دامداری و مسکن از طریق بانک‌های و وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی وابسته به دولت و نهاد‌های قانونی

۲-کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شورا‌ها و انجمن‌های قانونی

۳-تحویل اصل گواهی نامه یا پایان دوره‌های تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه

۴-صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت‌های تعاونی

۵- دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته به نهاد‌های قانونی

۶- استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت) در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهاد‌های قانونی و شرکت‌های دولتی

معاون وظیفه عمومی استان به تبصره ۳ ماده ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی اشاره کرد و گفت: متخلفین از مقررات این ماده به محاکم قضائی معرفی می‌شوند مجازات اینگونه افراد برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز طبق قانون بودجه سالانه و نرخ اعلامی دولت است و بار دوم علاوه بر جریمه فوق ۳ ماه انفصال از خدمت و برای بار سوم و بالاتر انفصال از خدمات دولتی است

در صورت به کارگیری مشمولان غایب توسط کارفرمایان، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌های دولتی و خصوصی، برابر ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی با فرد یا افراد به کارگیرنده مشمولان غایب برخورد و برای اعمال مجازات‌های تعیین شده به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

دستگیری سارقان فیوج در پوشش ماموران دولتی

سرهنگ داود عبدالمالکی، جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: مأموران پلیس آگاهی استان، حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و برای بررسی بیشتر دستور توقف آن را صادر کردند.

 در استعلام‌های انجام شده توسط ماموران مشخص شد، پلاک نصب شده بر روی خودرو هیچگونه سابقه ثبتی در سامانه تعویض پلاک ندارد و مورد دستکاری و تغییر قرار گرفته است، که بلافاصله راننده و سرنشین آن، دستگیر و به همراه خودرو، به پلیس آگاهی قزوین منتقل شدند.

 پس از انتقال متهمان به مقرر انتظامی و در بازرسی از خودرو، تعدادی آلات و اداوات در خصوص سرقت، به همراه البسه و وسایل مربوط به ادارات، سازمان‌های دولتی و خدماتی کشف شد.

سرهنگ عبدالمالکی با اشاره به اینکه متهمان دستگیره شده از طوایف خاص کشور مصون به باند فیوج بودند گفت :  این افراد در تحقیقات پلیسی به بیش از ۲۰ فقره سرقت، با پوشش ماموران ادارات دولتی، در استان البرز و قزوین اعتراف کرده اند.

در بررسی ماموران از خودرو سارقان و استعلام‌های انجام شده، مشخص شد خودرو سابقه سرقت از استان البرز را دارد، که در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.