سنددار شدن هزار و ۳۶ هکتار از بستر رودخانه‌های قزوین

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: هزار و ۳۶ هکتار از بستر رودخانه‌های استان سنددار شده و صدور سند برای هزار هکتار دیگر در دستور کار قرار دارد.

سینا جمشیدی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: طول رودخانه‌های استان قزوین ۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر است که برای هزار و ۴۵۰ کیلومتر آن مطالعه بستر و حریم رودخانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان قزوین ۱۵۸ رشته رودخانه دارد، اضافه کرد: ۴۳ رشته رودخانه در استان شامل شاهرورد، الموت رود، خررود، حاجی عرب و ابهررود دارای جریان آب هستند و از رودخانه‌های مهم استان محسوب می‌شوند.

جمشیدی به اهمیت مطالعه حریم و بستر رودخانه اشاره کرد و یادآور شد: مطالعه حریم و بستر رودخانه یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای حفاظت از منابع آبی استان به شمار می‌رود که برای آن هزینه‌های بسیاری نیز صرف می‌شود.

این مسئول در ادامه به فقدان نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب تاکید کرد و گفت: هم اکنون هزار و هشت حلقه چاه برای صنعت، ۵۳۴ حبقه چاه برای شرب، ۲ هزار و ۷۵۷ حلقه چاه برای کشاورزی و هزار و ۶۶۳ حلقه چاه برای بخش خدمات در استان ثبت شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: بر اساس مطالعات انجام شده تاکنون بر روی سه هزار و ۷۰۰ حلقه چاه آب در استان قزوین کنتور هوشمند نصب شده و لازم است که بر روی ۲ هزار و ۷۰۰ حلقه چاه نیز کنتور هوشمند نصب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار