حملات به ابوظبی، سامانه‌های هشدار در پایگاه‌های امارات و قطر را فعال کرد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حملات پهپادی و موشکی روز دوشنبه به ابوظبی، سامانه‌های هشدار در دو پایگاه آمریکایی در امارات و قطر را فعال کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- یک مقام پنتاگون هر نوع نقش نیرو‌های آمریکایی در حملات هوایی ائتلاف به فرماندهی سعودی در یمن در پاسخ به حملات گروه های یمنی به امارات را تکذیب کرد.

به گزارش الجزیره، این مقام وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، افزود: حملات روز دوشنبه، باعث به صدا درآمدن سامانه‌های هشدار در دو پایگاه الظفره در امارات و العدید در قطر شد.

پیش از این لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در واکنش به حمله هفدهم ژانویه (۲۷ دی) به امارات عربی متحده، بیانیه‌ای صادر کرد و حملات به امارات متحده عربی را محکوم کرد.

دوشنبه نیروهای مردمی یمن در پاسخ به سال‌ها تجاوز و دخالت سیاسی و نظامی امارات در یمن بخشی از فرودگاه بین المللی ابوظبی را مورد هدف موشک قرار داد. در این حملات که منجر به انفجار سه تانکر نفت شد سه نفر کشته و شش تن مجروح شدند.

این حملات واکنش امارات و کشور‌های مختلف را به دنبال داشت. ابوظبی درحالی نیرو‌های یمنی را متهم به حمله به غیرنظامیان می‌کند که امارات و ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بیش از شش سال است که در حال کشتار مردم بی دفاع یمن و بمباران مناطق مسکونی این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار